סופהשבוע בפריז, הדירה של החבר והתשלום: ההסתבכות של יאיר לפיד

שר החוץ טס לסופ״ש בעיר האורות של צרפת עם רעייתו והתארח בדירת נופש של הזמרת עינת שרוף • לפיד ביקש אישור לקבל מתנה, אבל לא חיכה לתשובה • לאחר שנתקל בקשיים, משך את הבקשה להיתר - ושילם על הלינה
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ב / 30.12.2021 01:27

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, טס לסוף שבוע בפריז והתארח בדירת בן הזוג של הזמרת עינת שרוף – לפני שקיבל היתר מוועדת ההיתרים.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

לפי דיווח של מיכאל שמש הערב  (רביעי) ב’כאן חדשות’, לאחר שבקשת שר החוץ נתקלה בקשיים, לפיד ביטל את הבקשה.

תחילת הסיפור כמה חודשים אחרי הקמת הממשלה: לפיד טס עם רעייתו ליהיא לסוף שבוע בפריז. לפני הטיסה, הוא הגיש בקשה לוועדת ההיתרים של הממשלה לקבל מתנה: אירוח בבית שנמצא בבעלות בן זוגה של הזמרת עינת שרוף.

הזוג מקורב מאוד למשפחת לפיד, ושר החוץ הטרי ביקש לקבל את האירוח בהיתר.

אלא שלפיד לא חיכה לתשובת ועדת ההיתרים, ועוד לפני כן טס – והתארח בדירה.

כמה שבועות מאוחר יותר, כשהוועדה התכנסה לדון בבקשה, עלה חשש לניגוד עניינים בשל העובדה שבאותם ימים התפרסם שעינת שרוף אמורה להופיע באירוע מטעם הקואליציה ואמורה לקבל על כך תשלום מטעם יש עתיד.

אל לפיד הופנו שאלות רבות בעניין, וברגע שראש הממשלה החליפי נתקל בהן – הוא העביר פנייה חריגה לחברי הוועדה למשוך את הבקשה, ואמר שיעביר תשלום על האירוח בדירה.

בעקבות כך, הוועדה החליטה לא לדון בפרשה.

לפיד מסר בתגובה ל’כאן חדשות’: “במהלך חופשת סוכות יצא השר לפיד לחופשה קצרה עם רעייתו בפריז. השר ורעייתו לנו בדירה של חבר אישי. חברים ובני משפחה מתארחים בדירה זו בעת שהיא עומדת ריקה, השר לפיד ורעייתו העבירו לחבר תשלום בגין שווי השימוש בדירה”.

בהמשך נכתב: “עוד לפני היציאה לחופשה פנה השר לפיד לוועדת ההיתרים לקבלת אישור ללון בדירה, אך בסופו של דבר, בטרם התקבלה החלטה, חזר בו מהבקשה וכאמור העביר תשלום בגין הלינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות