‘שבועות שחורים’: תחזית מפחידה למה שיקרה כאן בעוד כשבועיים

ההבנה בממשלה: ייתכן שלא יהיה מנוס מסגר • כיתות ז-י"ב עם שיעור מחוסנים נמוך בערים כתומות ואדומות - ילמדו מרחוק • התחזית של צוות החוקרים של האוני' העברית: בין 12-20 אלף מאומתים ביום עד אמצע ינואר • פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן: בתוך כשבועיים יהיו 600-800 אלף מבודדים
חרדים 10
כ' טבת התשפ"ב / 23.12.2021 23:53

חברי קבינט הקורונה אישרו הערב (חמישי) במשאל טלפוני את מתווה הפעילות במערכת החינוך.

במסגרת ההחלטה נקבע:

– ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז’-י”ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.

– בכיתות א׳-ו׳ ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים (תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית), אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים.

– תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה (בתוקף עד ה-09 בינואר 2022).

התקנות ייכנסו לתוקפן ביום ב’ הקרוב בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת.

הרשויות שמוגדרות, לפי משרד הבריאות, אדומות – הן: טבריה, מעלות תרשיחא, ביתר עלית, ושכונת חומת שמואל בירושלים.

למרות נתונים מעודדים על תחלואה בזן האומיקרון שמגיעים מבריטניה, בממשלה צופים: “שבועות שחורים לפנינו”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים בסביבתו של בנט לא מתרשמים מהנתונים הבריטים, שלטענתם לא רלוונטיים ליכולת הספיקה של בתי החולים בישראל, ואומרים כי כדי להימנע מזינוק גדול בתחלואה – על ישראל לחסן ארבעה מיליון בני אדם בשבועיים הקרובים.

צוות החוקרים של האוניברסיטה העברית, שמייעץ לקבינט הקורונה, צופה עלייה חדה בתחלואה וגם באשפוזים בתקופה הקרובה.

לפי התחזית, בשבוע הראשון של ינואר תחול עלייה בתחלואה הקשה, שתגיע לשיאה לאחר חודש. בנקודת הזמן יהיה מספר החולים במצב קשה בטווח של בין 800 ל-2,000 חולים.

כמו כן, לפי התחזית תוך שלושה שבועות, עוד לפני אמצע ינואר – נגיע לשיאי תחלואה שעוד לא הכרנו: בין 12 ל-20 אלף מאומתים ביום, תלוי על איזה מקדם הדבקה יתייצב האומיקרון.

לאור כך, אם ההנחיות לא ישתנו – מדינת ישראל עומדת בפני גל בידודים המוני: כיום יש בישראל יותר מ-75 אלף בני אדם מבודדים בעקבות חשיפה למאומתים, כמחצית מהם (כ-36 אלף) כתוצאה מהדבקות במערכת החינוך. זה אומר שבפועל ישנם הרבה יותר מבודדים, כי גם ההורים צריכים לחזור ולהישאר בבית לצד הילדים.

פרופ’ ערן סגל ממכון וייצמן, המייעץ לקבינט הקורונה ולראש הממשלה, מעריך שבתוך כשבועיים יעמוד מספר המבודדים על 600-800 אלף בני אדם. אם אכן נגיע לשם, זה יהיה מספר גדול כמעט פי חמישה מהשיא הקודם שקבע גל הדלתא, שם היו בשיא ההתפרצות כ-170 אלף מבודדים.

כל זאת, בהנחה, שמדיניות הבידודים תישאר כמו היום – שגם מחוסנים בשלוש מנות יישלחו לבידוד בעקבות חשיפה למאומת. בפעמים הקודמות הפטור מבידוד היה תמריץ גדול מאוד עבור מאות אלפי ישראלים להתחסן.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, בממשלה מתריעים כי בקרוב תתקבל החלטה שתשפיע על כולנו – האם נלך שוב לסגר? על אף שבנט הצהיר לא אחת כי הוא ימנע מסגר ש”יהרוס את את עתיד המדינה”,  נראה כי ייתכן שהפעם לא יהיה מנוס מכך.

אם לא תהיה תפנית חדשה בנושא החיסונים – בקרב אלו שלא חוסנו בבוסטר, הילדים והאוכלוסיות שיתחסנו החל מהשבוע הבא במנה הרביעית – כנראה שלא תהיה ברירה ללחוץ על הברקס.

החשש הגדול של בנט ומקבלי ההחלטות הוא שאנו עלולים להגיע למקדם הדבקה גדול אף יותר, שלא תהיה דרך להוריד אותו לרצפה. תרחיש כזה יעמיד את הממשלה בפני שתי אפשרויות – האחת היא הדבקה המונית כפי שדיבר על כך ליברמן, ובמצב כזה נידרש לחיות לצד הנגיף והאפשרות השנייה – ללכת לסגר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות