אלה ההגבלות שהוחלט עליהן בקבינט • שקד: “סגר הכי אפקטיבי”

השרים אישרו להחיל תו ירוק על כל החנויות ותו סגול מורחב בכל הקניונים • למידה מרחוק בערים כתומות ואדומות אם שיעור ההתחסנות בכל כיתה הוא נמוך מ-70% • עימות חריף פרץ בין ד"ר אלרעי-פרייס לשר ליברמן שהשווה את האומיקרון לשפעת - וטען שמתו רק 12 מאומיקרון בכל העולם
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ב / 21.12.2021 22:39

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את ההצעה להחיל מיום שני הקרוב תו ירוק על כל החנויות ותו סגול מורחב בכל הקניונים. בנוסף, אושר מתווה החינוך לפיו יתקיימו לימודים בכיתות ביישובים כתומים ואדומים עם 70% מחוסנים.

השרים גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון התנגדו לאישור המתווה. עם זאת הקבינט לא אישר את הגבלות ההתקהלות.

אלה ההחלטות שאושרו בדיון:

– קניונים ומתחמי מסחר:

• קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).

• כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ”ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם העובדים בחנויות אלו.

• דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה (Take away) בלבד.

• כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

– התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

– מערכת החינוך:

• כיתות א’-י”ב ביישובים אדומים וכתומים – רק כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ולמעלה מכך – ילמדו באופן פרונטאלי. כיתות שההיקף ההתחסנות בהן נמוך מ-70%, ילמדו באופן מקוון.

ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז׳-י”ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א’-ו’) החל מעוד שלושה שבועות (עד למועד זה תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים).

• ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתכניות “מגן חינוך” ו”כיתה ירוקה”.

ההחלטות ייכנסו לתוקף לאחר אישור התקנות הרלוונטיות, ובכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

בנוסף, הוחלט:

– במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק (המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילאים).

– תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות.

– יתבצע דיגום PCR פעמיים בשבוע לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מסגרות ילדים ונוער, מנהל תקין ועוד.

בחדשות 12 דווח, כי בדיון פרץ עימות חריף פרץ בין ד”ר שרון אלרעי-פרייס לשר האוצר ליברמן, שהתייחס להתפשטות האומיקרון כמו לשפעת.

העימות החל לאחר שליברמן אמר: “עד היום בכל העולם נפטרו כ-12 אנשים מאומיקרון” (-נתון שהתברר שהוא אינו נכון). מבחינת ההשפעה של האומיקרון – אני לא חושב שכרגע יש מקום לנקוט צעדים, כמו למשל מגבלת אנשים, 100 אנשים, 300 אנשים, אין לזה מקום וזה מכניס אותנו ישר לעולם של פיצויים”.

ד”ר אלרעי-פרייס הגיבה כי הוא “זרק נתונים לא נכונים באוויר” וכי רק בדרום אפריקה מתו 900 בני אדם מאומיקרון: “אדוני שר האוצר, הצגנו את הנתונים מדרום אפריקה, גם בישיבת הממשלה, שאני לא יודעת אם היית בחלק הזה או לא היית בחלק הזה… אנחנו יודעים במבחני נטרול לנגיף שיש בעיה בנטרול על ידי שתי מנות של פייזר, ויש לנו במדינה שלנו מעל מיליון שלא קיבלו את מנת הבוסטר, עוד אנשים בטווח של 3-6 חודשים מהמנה השנייה שלהם ועוד אוכלוסיה גדולה שלא קיבלה מנה ראשונה ושנייה… אז האמירות שאנחנו מדינה מחוסנת, צריך פשוט לדעת את הנתונים ולהבין שזה לא ככה”.

שרת הפנים איילת שקד אמרה בדיון: “סגר זה הכלי הכי אפקטיבי. שלא נתעורר באמצע ינואר ויהיה מאוחר מדי”.

השר עומר בר-לב הגיב: “באמצע ינואר נהיה בסגר. זו האמת…”

שר המשפטים גדעון סער הציע: “צריך להציע מענק של אלף ש״ח לכל הורה של ילד שמתחסן בגילאי 5 עד 11. מדובר על מליון ילדים, זה גג מיליארד ש״ח אם כולם הולכים להתחסן. אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי (הבוסטר) למי שטרם עשה זאת. אפשר גם באמצעות תווי קניה לעסקים כדי לעודד המגזר העסקי. החיסונים זה הסכר הכי אפקטיבי בפני תחלואה קשה ולנוכח הגל הצפוי, זה המהלך הכי אפקטיבי לעידוד התחסנות ותוך זמן קצר. המענק יינתן למי שייתן חיסון תוך זמן קצר שיוגדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות