הגל החמישי: צוות המומחים המליץ על חיסון רביעי לבני 60 ומעלה

חברי הצוות לטיפול במגפות ממליץ לבני 60 ומעלה לקבל את החיסון ה-4 ארבעה חודשים אחרי הבוסטר • ההמלצה צריכה לקבל את אישור מנכ"ל משרד הבריאות • בנט: "זו בשורה נפלאה"
תמי גיל
י"ח טבת התשפ"ב / 21.12.2021 23:23

רוב חברי הצוות לטיפול במגפות והוועדה המייעצת לחיסונים המליצו הערב (שלישי) על מתן חיסון רביעי למדוכאי חיסון, מבוגרים מעל גיל 60 ועובדי מערכת הבריאות – לפחות ארבעה חודשים אחרי קבלת הבוסטר.

וכך החליטו להמליץ:

• על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ובתנאי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית

• על מנה רביעית לעובדי מערכת הבריאות, ובתנאי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית

• להקדים מתן מנה 3 ל-3 חודשים לאחר מנה שנייה, במקום 5 חודשים, כחלק מההיערכות לגל החמישי

• להמליץ עקרונית למנכ”ל משרד הבריאות על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ולמדוכאי חיסון, למי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית .

ההמלצה של הצט”מ צריכה לקבל אישור ממנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, על מנת לקבל תוקף.

בפייזר טרם התקיים דיון רציני בשאלת החיסון ה-4, ואין עדיין מחקרים בארץ עם נתונים המעידים על ירידה בהגנה של הבוסטר. מחקר כזה מתחיל בבית החולים שיבא.

עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה היום בדיון בקבינט הקורונה כי חלה ירידה בהגנה של הבוסטר.

ראש הממשלה הגיב על ההמלצה: “זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם. מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים להוביל גם עם החיסון הרביעי.

“אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה – צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים”.

בהתאם להחלטת הצט”מ, הנחה בנט בשיחה עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 (בדגש על פרויקט “מגן אבות”) והצוותים הרפואיים בישראל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות