חרדי מבת ים זייף בדיקות סרולוגיות – ועשרות ילדים קיבלו תו ירוק

אריה עמית, חרדי בן 37, תושב בת ים, נעצר לאחר שהציע להורים לבצע לילדיהם בדיקות סרולוגיות ושלח מנות דם של אנשים אחרים למעבדה - על מנת שהילדים יזכו לתו ירוק • על כל בדיקה גבה 400 שקלים, מבלי לעדכן שהבדיקה שביצע אינה תקינה • נשלח לשבעה ימי מעצר בית
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ב / 21.12.2021 19:56

יחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב עצרה את אריה עמית, חרדי תושב בת ים בן 37, בחשד שביצע עשרות בדיקות סרולוגיות לילדים – ושלח מנות דם של אנשים אחרים למעבדה, כדי שילדים אשר חלו בקורונה יזכו לתו ירוק.

בהודעת המשטרה נמסר, כי הוא הציע להורים לבצע בדיקות סרולוגיות לילדיהם ללא שאיבת דם באמצעות מזרק, אלא על ידי דיקור אצבע  – בדיקה שמראש אינה מהימנה לזיהוי קורונה.

על כל בדיקה גבה החשוד 400 שקלים, מבלי לעדכן שהבדיקה שביצע אינה תקינה וכי הממצאים המתקבלים אינם נכונים.

מהחקירה, שנפתחה לאחר קבלת תלונה ממשרד הבריאות, עלה כי החשוד – מתנדב באחד מארגוני ההצלה החרדיים – שלח בדיקת דם השייך לבגירים למעבדת בית החולים, כאשר על פרטי המבחנה מופיעים פרטי הילדים שנדגמו.

אלא שבמעבדה של בית החולים עלה חשד כי במרכיבי הדם של חלק מבדיקות הילדים, מופיעים מרכיבים המעידים כי מדובר בדם של בגיר.

בפשיטה שערכו החוקרים על המעבדה, אותרו עשרות מבחנות חשודות המכילות דם בגירים, מדגימות שניטלו לכאורה מילדים.

הוא  נעצר ונחקר בחשד לעשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, זיוף בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה.

לפי דיווח של  אבי כהן ב’ישראל היום’, הוא הובא בפני שופט לדיון בעניינו בבימ”ש השלום בת”א, שם צוין כי החשוד לקח אחריות על מעשיו, וסיפר שמדובר בתאוות בצע, כי נקלע למצב כלכלי קשה.

הסנגור ביקש לשחררו למעצר בית וטען כי מדובר באדם נעדר עבר פלילי, שכל חייו תרם ונתן למדינה, ומאחר והחשוד הודה ולקח אחריות כבר בתחילת החקירה, הסיכוי שהוא ישבש אותה הוא אפסי.

השופטת כריסטינה חילו-אסעד, קיבלה את בקשת הסנגור ושלחה את החשוד למעצר בית בן שבעה ימים.

השופטת ציינה: “עם זאת, נתתי דעתי לעובדה, כי החשוד הפסיק את מעשיו לפני כחודשיים לאחר שנחשפו ולא שב לבצעם ואכן כי ניתן לקבוע תנאי שחרור אשר יאיינו כל חשש נכון לעת הזו, כי החשוד יחזור על המעשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סכנה לציבור
    04/01/2022 10:36
    חנה
  1. מה עם ביטול התוים הירוקים שקיבלו מהבדיקות שלו?