“ההפתעה” של אבו מאזן: דד ליין מהאו”ם לנסיגה או פניה להאג

התכנית שנחשפה ברשת החדשות אי פי מלמדת על תכניתו של ראש הרשות 'ליום שאחרי': הקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי • אבו מאזן: "מדובר בפתרון לא שגרתי, לא אכריז על מלחמה עם ישראל"
אליעזר היון
כ"ט אב התשע"ד / 24.08.2014 23:59

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן טען היום כי הוא מכין הפתעה מדינית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אולם מה שהיה אמור להיות בגדר סוד, נחשף הערב בסוכנות אי פי, מפי גורמים פלסטיניים: תכניתו החדשה של אבו מאזן היא, כדאי שתשבו, פניה למועצת הביטחון של האו”ם, כדי שזו תקבע תאריך יעד לנסיגה ישראלית מיהודה ושומרון.

על פי הדיווח, הפנייה לאו”ם הינה חלק מתכנית של אבו מאזן ל’יום שאחרי’ המלחמה בעזה, שעתידה להתפרסם בימים הקרובים.

מקורביו של יו”ר הרשות מציגים את התכנית כמהפכנית, ולדבריהם אבו מאזן “איבד את אשליותיו לאחר יותר משני עשורים שבהם המאמצים להגיע להסכם במשא ומתן לשלום כשלו. זה צריך להתרחש באמצעות מנגנון שיכפה על ישראל לסיים את הכיבוש”.

אבו מאזן התראיין בסוף השבוע האחרון לטלוויזיה המצרית ואמר כי הוא מתכוון להציג את התוכנית החדשה שלו למנהיגים מארה”ב ומאירופה. “מדובר בפתרון לא שגרתי, אבל אני לא אכריז על מלחמה עם ישראל, זהו פתרון פוליטי ודיפלומטי. אם לא נפעל מיד, ההזדמנות הזאת תאבד לנצח”.

אם מועצת הביטחון לא תאשר את הפנייה, יפנו הפלסטינים -כך על פי הגורמים – לבית הדין הפלילי בהאג ויתבעו את ישראל בגין פשעי מלחמה.

מה שהללו מעדיפים לא להזכיר הוא, כי לאבו מאזן עצמו ממתינות תביעות בגין פשעי מלחמה – תביעות שהוגשו על-ידי שני עורכי דין ישראלים, מרדכי צבין ואורי יבלונקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות