ממש קרוב לשיא: כ-10,000 נדבקים ביממה, נחצה רף מיליון מאומתים

9,831 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, מתוך כ-152 אלף נבדקים • מצבם של 678 חולים מוגדר קשה, 123 מהם מונשמים • אתמול מתו 12 חולי קורונה • לפחות שתי שרות בקבינט הקורונה דורשות להפסיק לאלתר את כל פרויקט הבדיקות הסרולוגיות: "זה פשוט מאמץ מיותר לחלוטין"
תמי גיל
ט"ז אלול התשפ"א / 24.08.2021 10:37

מתקרבים לשיא מפרוץ המגיפה: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי) עולה, כי אתמול אובחנו 9,831 מאומתים חדשים לקורונה, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.63%, מתוך יותר מ-152 אלף בדיקות שנערכו.

כדאי שתעשה חשבון לפני שהשנה נגמרת: כמה כסף יכולת לעשות?

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

חגים? חדש מדוננהWOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל תפוחים

המספר הכי גבוה של מאומתים ליממה עד כה עומד על 10,118 (ב-10 בינואר האחרון).

ישראל חוצה בכך את רף מיליון הנדבקים מאז התפרצה המגיפה בתחילת 2020, כאשר 1,005,511 חלו.

בבתי החולים מאושפזים 1,124 חולי קורונה. 678 מהם במצב קשה. מספר החולים המונשמים עלה ל-123.

מקדם ההדבקה עומד על 1.16.

אתמול מתו 12 חולי קורונה ומניין המתים מאז פרוץ המגפה עומד על 6,864 בני אדם.

פרופ’ חזי לוי, לשעבר מנכ”ל משרד הבריאות, אמר הבוקר בגל”צ הבוקר: “סגר זה נשק יום הדין, ואני לא חושב שאנחנו צריכים להגיע לשם. אני בספק שהוא יעשה את מה שאנחנו צריכים – העם עייף, לא בטוח עד כמה אנשים ימלאו אחר ההוראות”.

לפחות שתי שרות בקבינט הקורונה דורשות להפסיק לאלתר את פרויקט הבדיקות הסרולוגיות שנערך ברחבי הארץ, כך פורסם הבוקר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב. השרות תמר זנדברג ואיילת שקד טוענות כי מדובר במבצע יקר ומיותר שספק אם הוא מועיל בכלל במשהו.

בישיבת קבינט הקורונה האחרונה אמרה זנדברג: “מדובר במבצע עתיר משאבים שגויסו עבורו 6,000 חיילים והוא פשוט מיותר לחלוטין. במקרה הטוב יימצאו 15% חיוביים – זה השיעור במגזר החרדי ששם היתה תחלואה גבוהה.

“אז נגיד שיהיה תלמיד חולה והכיתה תיכנס לבידוד, אז אותם שלושה-ארבעה תלמידים כן ילמדו לבדם בכיתה? זה מיותר לחלוטין. עדיף לקחת את החיילים שגויסו ולשלוח אותם לחסן בבתים או במגזר הבדואי”.

השרה שקד אמרה באותו דיון שהמאמץ של מיותר כי הוא לבסוף לא מוריד תחלואה. לדבריה, צריך להעביר את ההשקעה והמשאבים מהבדיקות סרולוגיות ולמקד אותו רק במאמץ החיסונים. זה מיותר וזה ללא תכלית וזה גם לא מוריד הדבקה.

כדי להוכיח את עמדתה, שקד גם ביצעה לעצמה בדיקה סרולוגית תוך כדי ישיבת הקבינט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות