ביידן: “ההתקפות על יהודים בזויות – אסור לתת מקום לשנאה הזו”

הנשיא האמריקני התייחס לראשונה לפרעות האנטישמיות: "מגנה את ההתנהגות מלאת השנאה הזו" • בכיר אמריקני לקראת הגעת מזכיר המדינה: "יכולות החמאס לא הושמדו, מעריכים שזה לא הושלם - הם עדיין על הקרקע" • "מוטרדים מהמהומות. התמודדנו עם אירועים דומים בארצות הברית"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 16:45

נשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן, גינה היום (שני) לראשונה את שורת המתקפות האנטישמיות שהופנו בימים האחרונים כלפי הקהילה היהודית בארצות הברית ובאירופה  – בעקבות במצע ‘שומר החומות’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

הנשיא כתב ברשת החברתית טוויטר: “המתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן מתועבות, והן חייבות להיפסק. אני מגנה את ההתנהגות מלאת השנאה הזו בארצנו ומחוצה לה”.

הוא הוסיף: “עלינו מוטלת החובה שלא לתת מקום מבטחים לרעיונות או התנהגויות שכאלו”.

הגינוי של ביידן מגיע על רקע אירועים אלימים בהם, בין היתר, פלסטינים תקפו סועדים בלוס אנג’לס וניו יורק, ירקו לעברם והשליכו עליהם חפצים, משום שחשדו שהם יהודים.

ב’טיימס סקוור’ התאספו קבוצות של מפגינים עם דגלי פלסטין, ובמספר מקרים היכו יהודים.

הנשיא הודיע היום על ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, במזרח התיכון ואמר כי המזכיר ייפגש עם ההנהגה הישראלית בירושלים, עם הנהגת הרשות הפלשתינית ברמאללה, וכי משם ימשיך לקהיר ועמאן.

לפי דיווח בערוץ 7, בכיר בממשל האמריקני סיפר אחר הצהריים, כי הגעת מזכיר המדינה טוני לינקן בישראל נועדה להבטיח שהפסקת האש תחזיק מעמד והלחימה לא תתחדש.

”איננו רואים בחמאס הכוח הבלעדי לאזרחי רצועת עזה ואנו נפעל באמצעות האו”ם יחד עם הרשות הפלסטינית כדי שהסיוע לתושבי עזה יגיע ישירות לאזרחים”, אמר הבכיר.

לדבריו, ”מבחינת השמדת היכולות של החמאס, אנו מעריכים שזה לא הושלם – הם עדיין על הקרקע, עדיין נוכחים. מקווים שהפסקת האש תחזיק מעמד לפחות לזמן הקרוב”.

עוד אמר הגורם הבכיר, כי האו”ם יוביל את מאמצי השיקום בעזה וגם למצרים יהיה תפקיד. הוא הוסיף שמתקיימות שיחות עם הרשות הפלסטינית בנושא.

הוא הבהיר: ”ארה”ב ממשיכה להיות נאמנה לרעיון שתי המדינות, ללא עוררין, אבל מוקדם מידי בשלב הזה להזמין את הצדדים לוושינגטון או כל מקום אחר. מזכיר המדינה יפגוש את הצדדים, ישמע אותם ובשלב הזה יתמקד בחיזוק הסכם הפסקת האש. אנו מקווים שבעתיד יהיה לרשות הפלסטינית השפעה על מה שקורה ברצועת עזה”.

הוא סיפר על התסכול בקרב המדינות התורמות לעזה: “יש מחזור של אלימות בין ישראל וחמאס במשך שנים. ננסה לגייס כמה שיותר תמיכה. מטרת ביקור שר החוץ בלינקן – לשמר את הפסקת האש”.

על המהומות של ערבים ברחבי הארץ ואמר: “אנחנו מוטרדים מהאירועים. התמודדנו עם אירועים דומים בארצות הברית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות