שליח חב”ד במילאנו: ‘עמית היה איש ביטחון שלנו, אסון נורא, הלם’

שליח חב"ד ומאנשי בית הספר  במילאנו: "עמית עבד בבית הספר, במרכז הקהילתי וגם בבית הכנסת הגדול בעיר. בן אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. זה קשה, אסון נורא. כולנו בקהילה המומים. מתפללים על בנם איתן-משה בן ה-5 שיהיה חזק"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 09:46

14 בני אדם נהרגו אתמול (ראשון) בהתרסקות רכבל בהרי האלפים בצפון איטליה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

באסון נספו חמישה ישראלים, כולם בני משפחה אחת: עמית בירן ז”ל, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן ע”ה בת 26, בנם תום ז”ל בן השנתיים והסבא והסבתא של האם טל – יצחק כהן ז”ל, בן 81, וברברה כהן ע”ה בת 71.

עמית וטל התגוררו בעיר פאביה שבמחוז לומברדיה בצפון איטליה. עמית למד רפואה, ועבד למחייתו כמאבטח בבית ספר חב”ד במילאנו, בעוד טל שימשה כפסיכולוגית. איתן, בנם הבכור של בני הזוג, בן 5, נפצע באורח קשה מאוד.

איה, אחותו של האב עמית שנהרג, נמצאת בבית החולים ליד מיטתו של איתן. אחיו של עמית, ואחיה ואביה של טל, יטוסו הלילה לאיטליה.

הרב שמואל חזקיה, שליח חב”ד ומאנשי בית הספר  במילאנו סיפר הבוקר לאסף ליברמן ברשת ב’: “עמית היה איש ביטחון שלנו, מישהו שפוגשים כל בוקר, כל היום. הוא עבד בבית הספר, במרכז הקהילתי וגם בבית הכנסת הגדול בעיר. בן אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. זה קשה, אסון נורא. כולנו בהלם”.

על בני הזוג עמית וטל ז”ל שנהרגו באסון סיפר: “זה זוג צעיר, חביב ואהוב שבא ללמוד רפואה באיטליה. אנחנו מתפללים על בנם איתן-משה בן ה-5 שיהיה חזק ויצליח לשרוד. הוא סבל ממכה חזקה ברגליים, הוא מורדם והמצב שלו עדיין קריטי”.

הוא הוסיף: “האיטלקים בכל העיתונות בעצמם בשוק. מדובר באתר מאוד תיירותי שמנוהל דרך חברה פרטית. כל הרשויות, גם נשיא המדינה וראש הממשלה מתעניינים – איך יכול להיות שעד שאפשר לפתוח ולהביא תיירים בחזרה – קרה האסון. כולנו בקהילה המומים”.

הוא ציין  כי חברי הקהילה היהודית במדינה המומים ומעוניינים לסייע לקרובי המשפחה של ההרוגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות