מה מעדיף הציבור: בחירות חמישיות – או ממשלה בתמיכת סיעת רע”ם?

סקר מכון מדגם חושף: מי עולה ומי יורד במקרה של בחירות • מי יהיה האשם בבחירות חמישיות? • איזו ממשלה הציבור מעדיף? • הנתונים המלאים
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"א / 24.04.2021 22:21

10 ימים לפקיעת המנדט של נתניהו:  מסקר חדש שערך מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע ופורסם הערב (מוצ”ש) בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12, עולה כי 54% מהציבור מעדיף ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע”ם מסבב בחירות נוסף.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מנתוני הסקר עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-30 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה ומקבלת 19 מנדטים, שניים יותר ממה שקיבלה במערכת הבחירות הרביעית. ש”ס עם 9 מנדטים ומפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 8 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט, יהדות התורה, ליברמן  וכחול לבן בשוויון עם 7 מנדטים כל אחת.

הרשימה המשותפת והציונות הדתית שומרות על 6 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער יורדת ל-5 מנדטים, מר”צ עם 5 מנדטים ורע”ם עם 4 מנדטים.

תמונת הגושים:

גוש השמאל היה מקבל 47 מנדטים ואילו – גוש הימין עם 52 מנדטים. לצד אלו, ימינה עדיין עם 7 מנדטים ורע”ם שנחשבת ללשון המאזניים בבחירות האחרונות עם 4 מנדטים.

איזו ממשלה הציבור מעדיף?

37% מהמשתתפים במדגם מעדיפים ממשלה בראשות נתניהו עם החרדים, ימינה והציונות הדתית בתמיכה או הימנעות של רע”ם, 29% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין לפיד ובנט כשלפיד ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע”ם.

לעומת זאת, 11% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין בנט ולפיד כשבנט ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע”ם.

הקמת ממשלה בתמיכה של רע”ם?

על פי המדגם, 54% מעדיפים שתקום ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע”ם מאשר הליכה לבחירות חמישיות. יש גם מי שמעדיף בחירות חמישיות, אחוז קטן יותר מהציבור – 25% מהנשאלים, בעוד ש-21% השיבו כי הם לא יודעים.

מי האשם העיקרי במקרה של בחירות חמישיות?

במקרה שנלך לבחירות חמישיות, הרוב המוחץ של הציבור הישראלי רואה בראש הממשלה נתניהו כאשם לכך – ועל כך מעידים 43% מהמשתתפים בסקר. 15% מכלל המדגם מאמינים שבנט יהיה האשם לכך, 12% השיבו שסער, 6% סמוטריץ’, 5% טענו שמישהו אחר ו-12% טענו שהם לא יודעים.

בנט לא ניהל מו”מ להקמת הממשלה או שנתניהו רוצה בחירות נוספות?

ראש הממשלה נתניהו טען בנאומו ש”נפתלי בנט לא ניהל איתו משא ומתן להקמת ממשלה ורק דרש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה”, נפתלי בנט טען ש”נתניהו מבין שאין לו ממשלה ולכן הוא רוצה בחירות נוספות” – ובהתאם המשתתפים בסקר נשאלו למי הם מאמינים. 30% מכלל המדגם השיבו כי הם סבורים שבנט צודק, 24% טענו שהם מאמינים לנתניהו, 38% השיבו כי לאף אחד מהם ו-8% לא יודעים.

מי המתאים להחליף את נתניהו?

כשהמשתתפים בסקר נשאלו על המועמד הראוי להחלפת נתניהו בראשות הליכוד, הרוב טען שמדובר בניר ברקת – עם 26%. 10% ציינו את גלעד ארדן, 8% השיבו שאדלשטיין הוא המתאים ביותר, 5% אמרו שישראל כ”ץ, 3% מהנשאלים אמרו שיריב לוין ו-1% בלבד ראו במירי רגב כמתאימה להחליפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות