בנט: התחלתי בהקמת ממשלה • זו תהיה חלוקת התיקים: מי יקבל מה?

הליכוד: "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן" •
הולכות ומתגבשות הסכמות בנוגע למינוי השרים בממשלת 'גוש החרם' • מי דורש מה?
קובי פינדרוס
י"ג אייר התשפ"א / 24.04.2021 21:05

יו”ר ימינה נפתלי בנט הודיע לפני כניסת השבת כי החל במגעים להקמת ממשלה, אותה הוא מכנה “ממשלת אחדות לאומית”.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב בנט: “מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית. בכל מקרה, הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה מבחינתי”.

בתגובה בליכוד תקפו את בנט: “ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן.

“בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים”.

על פי הדיווח בחדשות 12, בנט מנסה לסיים את המשא ומתן כבר השבוע ולהגיע לנשיא המדינה רובי ריבלין בתום המנדט של נתניהו – עם ממשלה מוכנה.

על פי הסיכום שהושג נכון לעכשיו, בנט יכהן כראש הממשלה, לפיד כראש הממשלה ברוטציה ושר החוץ, גנץ ימשיך כשר הביטחון, גדעון סער ימונה לשר המשפטים אך הוא גם מועמד לתפקיד שר הביטחון, ואביגדור ליברמן יקבל את תיק האוצר.

לפי הדיווח, ב’גוש החרם’ חשבו להעניק למרב מיכאלי את תיק הפנים, אך נתקלו בסירוב נחרץ של איילת שקד – שהתנגדה להעברת התיק למפלגת העבודה, בהיותו  תיק אידיאולוגי וככזה היא סבורה שהוא צריך להישאר בימין.

מחלוקת נוספת נוגעת גם לתיק החינוך, שדורש הצד הימני בממשלה להעניק ליפעת שאשא ביטון, ואילו בצד השמאלי היו שמחים לראות את יו”ר מרצ ניצן הורביץ מכהן כשר החינוך. מחלוקת נוספת היא גם על תיק הקליטה בין ישראל ביתנו שמעוניינים בו לאורך כל השנים, בעוד שבכחול לבן היו רוצים לראות את פנינה תמנו-שטה בתפקיד.

אחת התוכניות הראשונות של ‘גוש החרם’, אם תקום, היא להעביר תקציב דו שנתי.

לפי דיווח בחדשות 13, גורמים בסביבתו של גנץ אמרו כי אם יו”ר המפלגה לא יכהן כשר הביטחון – אז המפלגה לא תתמוך בהקמת הממשלה.

זאת ועוד, ישנו קרב גם על תיק המשפטים, ביטחון הפנים והאוצר, כאשר איילת שקד וגדעון סער מעוניינים בתיק המשפטים, אך מנגד גם יו”ר העבודה מרב מיכאלי המצד השמאלי של המפה הפוליטית מעוניינת בתיק, ונכון לרגע זה אינה מוכנה לוותר עליו לטובת מפלגות הימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות