בכירים חרדים: אם בנט ימנה את ‘איווט האיום’ – יוכרז פסול חיתון פוליטי

נפתלי בנט דוהר עם יאיר לפיד להקמת ממשלת שמאל - עם ליברמן כשר האוצר • בכירים ביהדות התורה: "הוא ייכנס להיסטוריה לדיראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד”
אריה ריבקינד
י"ג אייר התשפ"א / 24.04.2021 23:14

בדרך לממשלת השמאל: גורמים בסביבתו של בני גנץ אמרו כי אם הוא לא יכהן כשר הביטחון בממשלת ‘גוש החרם’ – המפלגה לא תתמוך בהקמת הממשלה. כך דווח הערב (שבת) בחדשות 13, זאת על רקע ההתקדמות במגעים בין יו”ר ימינה ויו”ר יש עתיד, והדרישה של גדעון סער לקבל את התיק הבכיר.

בכירים ביהדות התורה אמרו הערב: “אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום לתפקיד שר האוצר, או כל תפקיד בכיר אחר, הוא ייכנס להיסטוריה לדיראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל”.

לדבריהם, “כל מאמציו להשכיח את ‘ברית האחים’ בינו ללפיד, אותה הגדיר ‘טעות קשה’, ירדו לטמיון והוא יוכרז פסול חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד”.

בערב שבת כתב בנט בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו: “מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית. אין לי כל ביטחון שנצליח להקים את ממשלת האחדות הלאומית. התנאים לא קלים. מדובר במפלגות מאד שונות, ואף הפוכות בעמדות”.

יו”ר ימינה פירט את המכשולים בדרך להקמת ממשלה של ‘גוש החרם’ והציב שני תנאים הכרחיים: “הראשון, שנקבל את הכלים (זכויות ווטו, שרים, מנגנוני קבלת החלטות) כדי שתקום ממשלה טובה, רצינית ומתפקדת. השני, שבמסגרת הממשלה נוכל לשמור על העקרונות שלנו ועל השקפת העולם הלאומית שלנו”.

לבסוף כתב: “אהיה ברור – ממשלת אחדות כזו לא תממש את כל חלומותיי, אך היא לא תהיה פחות ימנית ממשלות נתניהו עם אהוד ברק, ציפי לבני, או אבי ניסנקורן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות