13 שנה אחרי שנמלטה: מלכה לייפר שוב בידי האוסטרלים

מלכה לייפר, המואשמת בביצוע עבירות חמורות בתלמידותיה בעת שכיהנה כמנהלת בית ספר חרדי במלבורן - נחתה באוסטרליה, בתום מאבק משפטי להסגרה שנמשך שנים ארוכות • המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה: "היום הושלמה הסגרתה של מלכה לייפר, עם נחיתתה שם"
יוני גרין
י"ד שבט התשפ"א / 27.01.2021 13:30

מלכה לייפר, מנהלת בית ספר חרדי לשעבר במלבורן, שהואשמה באישומים של ביצוע עבירות חמורות בילדות והתעללות בהן נחתה באוסטרליה –  13 שנים אחרי שנמלטה מהמדינה.

לייפר הוסגרה שלשום מישראל לידי האוסטרלים והועלתה על מטוס, כדי לעמוד לדין במדינה בה ביצעה את העבירות בהן היא מואשמת. הטיסה התארכה בשל עצירה בגרמניה.

כתב האישום נגדה כולל לא פחות מ-73 סעיפי אישום שונים.

בהודעה מטעם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה נאמר: היום הושלמה הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה. מלכה לייפר תעמוד שם לדין בגין עבירות  שביצעה לכאורה בשלש נשים שהיו תלמידות בבית הספר בעיר מלבורן בו שימשה כמורה ולאחר מכן כמנהלת בין השנים 2004-2008.

 בהתאם לסמכותו בחוק חתם שר המשפטים דאז ביום 17.12.2020 על צו הסגרה, ובכך נפתחה הדרך לתיאום וארגון ביצוע ההסגרה בפועל.

מאז חתימת הצו עסקו רשויות האכיפה של מדינת ישראל – המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, חוליית אינטרפול ונציג משטרת ישראל במזרח אסיה במדור תיאום מבצעי חו”ל/ מת”מ במשטרת ישראל, משרד הבריאות ושירות בתי הסוהר, בארגון הסגרתה של מלכה לייפר בפועל לאוסטרליה, תחת התנאים המגבילים השוררים בשל מגפת הקורונה.

מאמצים אלו הושלמו בהצלחה, וביום 25.1.2021 הועברה מלכה לייפר לידי רשויות אוסטרליה. היום הושלמה הסגרתה של מלכה לייפר באוסטרליה, עם נחיתתה שם.

ההסגרה בוצעה לאחר שבתום סאגה שנמשכה שש שנים קבע בית המשפט העליון בחודש שעבר כי לייפר בת הסגרה לאוסטרליה.

לייפר ערערה על פסיקת בית המשפט המחוזי שהתקבלה בעקבות עתירה מ-2015.

בשנת 2016 הופסקו ההליכים נגד לייפר לאחר שנקבע שהיא אינה כשירה לעמוד לדין.

בתחילת שנת 2018 חודש הדיון בבקשת ההסגרה, בשל חשד כי לייפר מתחזה ומציגה מצג שווא בקשר למצבה הנפשי.

לאחר שהוגשו מספר חווֹת דעת פסיכיאטריות בעניינה, ובהן חוות דעת שנערכה על ידי פאנל מומחים, קבע בית המשפט המחוזי כי לייפר מתחזה לגבי כושר השיפוט שלה ויכולת תפקודה, וכי היא מסוגלת לעמוד לדין.

על קביעה זו הוגש ערעור לבית המשפט העליון אשר נדחה, ובעקבות כך הכריז בית המשפט המחוזי כי לייפר בת הסגרה.

גם על הכרזה זו ערערה לייפר לבית המשפט העליון, שדחה את הערעור תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות