אחרי 19 יום: ישראל לא התקפלה – הר הבית נפתח גם ליהודים

מתחם ההר, שנסגר במהלך ימי חודש הרמדאן, נפתח לראשונה גם ליהודים לאחר מבצע 'שומר החומות' • ח"כ איתמר בן גביר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה" • הקרן למורשת הר הבית: "זהו בוקר חשוב מאוד, שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא וויתרנו על ההר"
יוני גרין
י"ב סיון התשפ"א / 23.05.2021 08:42

מנהלת הר הבית הודיעה הבוקר (ראשון), כי לאחר 19 ימים בהם היה סגור – הר הבית נפתח מחדש לעליית יהודים, בקבוצות קטנות של 20 איש.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

העלייה להר תתאפשר בימים ראשון-חמישי בשעות 7:00 עד 11:00 וכן מ-13:30 עד 14:30.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ביקור היהודים בהר מלווה בין היתר על ידי כוחות משטרה סמויים.

בתוך כך, שני מאבטחים של הוואקף עוכבו על ידי המשטרה במהלך הביקור. לא ברורה הסיבה.

בתגובה לפתיחת ההר אמר ח”כ איתמר בן גביר: “מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה”.

הוא הוסיף: “יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, לאפשרות לעלות רק בקבוצות של 20 ולשעות העלייה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות”.

נזכיר, כי  גם בסיום תפילת הצהריים ביום שישי האחרון, מאות פורעים החלו ליידות אבנים ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה המוצבים בהר. בעקבות כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן הורה לכוחות המשטרה להיכנס להר ולטפל במתפרעים, והכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

אמש, הוארך מעצרו של תושב מזרח העיר, החשוד בתקיפת שוטר בצהרי יום שישי בשטח הר הבית.

לפנות בוקר דווח על מהומות נוספות של ערבים בהר הבית, אך זה לא מנע מקבוצה ראשונה של יהודים לעלות אל ההר.

תום ניסני, מנכ”ל בידינו – הקרן למורשת הר הבית אמר: “זהו בוקר חשוב מאוד, שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא וויתרנו על ההר. אנו קוראים לממשלת ישראל ליטול מהווקף הירדני את כל סמכויות הניהול של הר הבית ולהפקידן בידי גוף ריבוני יהודי. בנוסף, להפסיק את הכניסה לאיומיי החמאס, לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים בכל שעות היממה ומכל שעריו, עם חופש תנועה ופולחן מלאים”.

אמש פנה  יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, לראש הממשלה והודיע כי מפלגת יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית.

“מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת ‘ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים’, אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם”, אמר גפני.

הוא ביקש: “אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות