הגראי”ל: למרות הפסקת האש – להישאר בישיבות עד שבת

ההוראה של הגראי"ל שטיינמן לתלמידי הישיבות לפיה 'זמן קיץ' ממשיך עד שבת נחמו לא השתנתה, למרות הפסקת האש • הסיבה: "זה ביזוי התורה וחילול ה' לקפוץ יש לחולין"
אליעזר היון
ט' אב התשע"ד / 05.08.2014 18:04

למרות הפסקת האש אין שינוי בהוראת ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן להמשך הזמן עד שבת. כך נמסר היום מביתו של ראש הישיבה. הסיבה: למרות הפסקת האש, היציאה לחופשה כעת היא ‘ביזוי התורה וחילול ה’ כך לקפוץ ישר לחולין’.

כפי שדווח בחרדים 10 החליט ראש הישיבה בשבוע שעבר כי לאור המצב הבטחוני, ועל רקע המלחמה הקשה ולוויות החיילים, זמן הקייץ בישיבות יוארך עד לשבת נחמו (לא כולל שבת).  לגבי יתר ימי בין הזמנים, יוחלט בהמשך בהתאם למצב הביטחוני.

ההחלטה נפלה לאחר שאל הבית בחזון איש 5 הגיעו ראשי הישיבות הגאון רבי דוד כהן מישיבת חברון גבעת מרדכי, הגר”י רוזן מאור ישראל, הגרמ”ה הירש מסלבודקה והגר”ב ויסבקר מבית מתתיהו. ההוראה מתייחסת לתלמידי הישיבות גדולות ואברכי הכוללים בלבד. ישיבות קטנות ותלמודי תורה גומרים את הזמן כרגיל.

ההחלטה בעולם הישיבות הליטאי מגיעה, לאחר שהבוקר פרסמה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קריאה “לתלמידי הישיבות הקדושות די בכל אתר ואתר להישאר כולם בהיכלי הישיבות” בימי בין הזמנים של חודש אב.

לא להסתובב ברחובות

בתחילת השבוע הגיעו אל ביתו של הגראי”ל שטיינמן ברחוב חזון-איש 5 בבני ברק, תלמידי ישיבת ‘היכל טוביה’, בראשות הגר”ר אינדורסקי למבחן על פרק ‘האיש מקדש’.

לאחר המבחן, בירך ראש הישיבה את הבחורים לגדול כתלמידי חכמים באמרו: “כל הבחורים יכולים להיות תלמידי חכמים. רק צריכים לנצל את הזמן”.

לשאלתם, מה מותר לעשות בבין הזמנים הנוכחי, לאור המלחמה בדרום, השיב להם: “לא להסתובב ברחובות ולא לצאת לטיולים”.

לדברי החברותא של הגראי”ל, הגאון רבי משה יהודה שניידר, גם לתלמידי תלמודי התורה, “שהיו רגילים בהרבה מוסדות לצאת עמהם ל’יום טיול’, מונע רבינו מלנסוע, ואינו רוצה שיסעו לטייל כלל בימים אלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות