מדוע נפלו הרבה חיילים? הגראי”ל: “עזה היא מקום של גויים וטומאה”

אחד מבאי ביתו של הרב שטיינמן שאל: מדוע למרות שלעבר ישראל שוגרו אלפי רקטות כמעט ולא נהרגו אזרחים, ובלחימה ברצועה נהרגו מספר רב של חיילים? • על דחיית היציאה לבין הזמנים: "נמצאים בגלות קרוב לאלפיים שנה, האם אי אפשר להמשיך ללמוד עוד יומיים בגלות?"
יוני גרין
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 20:14

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן, סיפר כי אחד מבאי ביתו שאל את ראש הישיבה: מדוע למרות שלעבר ישראל שוגרו אלפי רקטות מכיוון רצועת עזה הן לא פגעו או יורטו ולא נהרגו כמעט אזרחים, ולעומת זאת בלחימה ברצועה נהרגו מספר רב של חיילי צה”ל?

הגראי”ל השיב: “עזה היא מקום של גויים, ובמקום של הגויים שוררת טומאה”.

שאלות נוספות שנשאל הגראי”ל התייחסו להוראתו להאריך את ‘זמן קיץ’ עד שבת, למרות שהוכרז על סיום מבצע צוק איתן:

ראש ישיבה שישיבתו נמלטה מהדרום בשל חשש ממטחי הטילים, וקבעה את משכנה במרכז הארץ, והתלמידים לומדים בצפיפות, שאל האם להמשיך את הלימודים “על אף שהישיבה בגלות”?

הגראי”ל השיב: “כלל ישראל כבר נמצאים בגלות קרוב לאלפיים שנה, האם אי אפשר להמשיך אצלכם ללמוד עוד יומיים בגלות?”

אשר לנשים המתלוננות על כך שהן עמוסות בימים אלו בעבודה, ובנוסף לכך ילדיהן נמצאים כל היום בבית, בעוד הבעלים ממשיכים בלימוד בכולל – אמר הגראי”ל: “צריך לומר להן, שכאשר הבעל לומד יש להן זכות בתורה כמו יששכר וזבולון”. לדבריו, “כל אשה המסייעת לבעלה ללמוד היא כמו יששכר וזבולון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השיטה
    07/08/2014 02:26
    דייויד
  1. הרב שטיינמן שידוע כאיש חכם , מה ראה להשיב לשוטה זה , ומה תשובה השיב, וכי אינו יודע שבעזה התרחשה מלחמה, ועל כיפת ברזל גם כן לא שמע ,
    הרב שטינמן ,לדעתי משתמש באידיוט שנקרא בדרכו כדי להשמיע מבט דתי על המציאות , ככל שזה ישמע מוזר וילדותי, זו התפיסה החרדית הרשמית כיום, ויש שיאמרו מאז ומקדם.
    בתמצית זו תפיסה שמכחישה את המציאות רואה אותה כמקרית ומחפשת את הרובד הנסתר, אותו ורק אותו היא רואה כמציאות . אם חשבתם שהמלחמה והמטענים והמתאבדים שהגיחו מהמנהרות הם שהרגו את חיילנו, טעיתם יאמר לכם הרב שטיינמן. “הטומאה והמקום של גויים” הם הדבר וכל השאר תפאורה. לכל מציאות גלויה יש רובד סמוי , הגלוי הוא רק בובה בתיאטרון, חפשו את האצבעות שמנענעות אותה מלמטה.