בכיר בליכוד: כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות

חילופי האשמות - הליכוד: כחול לבן בורחים מפשרת האוזר; כחול לבן: אין היתכנות למו"מ • החרדים בגדו בנתניהו? בעיצומו של הנתק בין המפלגות, אמרו בכירים חרדים לכחול לבן: ביבי כבר החליט שאינו מעוניין בבחירות, ולכן אין צורך להעניק לו ויתורים במו"מ - ומאז מפלגת גנץ לא מתפשרת
אריה ריבקינד
ד' אלול התש"פ / 24.08.2020 16:26

פחות מתשע שעות לפני המועד של פיזור הכנסת: קשיים של השעות האחרונות במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן.

שני הצדדים דורשים לאשר בהחלטות ממשלה חלקים מהצעת הפשרה של ח”כ האוזר, ולפי שעה טרם הושגו הסכמות סופיות – ובשני הצדדים מעריכים שהאפשרות של פיזור הכנסת עודנה קיימת.

במוקד המחלוקת עומד נוסח החלטת הממשלה שתתקבל עוד היום, והשאלה מה תכלול ההסכמה על הקפאת מינויי הבכירים בשירות הציבורי.

בכיר בליכוד אמר בעקבות הקשיים במשא ומתן בין המפלגות: “כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון”.

לדבריו, “על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (-שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני”.

הוא הוסיף: “כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך. כחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה – דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם. בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות”.

בכחול לבן טענו מנגד כי בליכוד מנסים להעביר מהבוקר במחטף הקפאה של המינויים הבכירים בממשלה. לדברי הגורמים, לא מתקיים משא ומתן בשום נושא אחר, פרט לדרישה החדשה של הליכוד.

“לנתניהו נותרו שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל”, הגיבו בכחול לבן. “נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים.

“כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל.

“כל נסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה”.

אמש כינס ראש הממשלה נתניהו מסיבת עיתונאים בה הכריז: ”מתוך אחריות החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח”כ האוזר לאישור תקציב מיוחד שמאפשר להזרים כסף לפתיחת שנת הלימודים. זה הזמן לאחדות ולא לבחירות, וצריך להפסיק כבר את הממשלה בתוך הממשלה”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בעיצומו של הנתק אתמול בין כחול לבן לליכוד, בכירים במפלגות החרדיות ייעצו לאנשי כחול לבן שלא להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד ויתורים במשא ומתן, גם אם הדבר יוביל לפיצוץ בין הצדדים.

אותם גורמים חרדים טענו אתמול כי נתניהו כבר החליט שהוא אינו מעוניין בבחירות, ורק משדר כלפי חוץ שיש אפשרות שהקואליציה תפורק.

בעקבות כך, החליטו בכחול לבן שלא לזוז מעמדתם ולא להסכים לוויתור נוסף בסוגיית המינויים הבכירים.

כמו כן, הודעת המפלגות החרדיות אתמול בצוהריים, שבה הודיעו מצידן על קבלת פשרת ח”כ צבי האוזר, תואמה מראש רק עם כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ – ולא עם נתניהו והליכוד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש עתיד שולטת בגנץ
    25/08/2020 11:50
    שוקי
  1. “הגוף והקול של גנץ ,המילים וההטבאויות של יש עתיד “. גנץ עדיין מתייעץ ומקבל הנחיות מלפיד .