סקר חסוי בצה”ל חשף: רוב חיילי המילואים לא חשים מוכנים למלחמה

מנתוני סקר של מחלקת מדעי ההתנהגות של צה"ל עולה תמונה קשה: רק 15% מאנשי המילואים מסכימים עם המשפט 'המילואימניקים מתאמנים מספיק • ביקורת על איכות הציוד והאמצעים שברשות חיילי המילואים • צה"ל בתגובה: "עובדים על עבודת מטה מעמיקה בנושא אימוני המילואים"
חרדים 10
ו' אב התש"פ / 27.07.2020 12:06

סקר של מחלקת מדעי ההתנהגות של צה”ל, שנערך באופן חסוי בקרב חיילי מילואים – ותוצאותיו פורסמו הבוקר (שני) ברשת ב, חושף נתונים מטרידים.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

לפי הסקר, מרבית חיילי המילואים מאמינים כי הם אינם מוכנים למלחמה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

לפי הנתונים, רק 15% מאנשי המילואים מסכימים עם המשפט ״המילואימניקים מתאמנים מספיק״, וכן עולה מהסקר ביקורת על איכות הציוד והאמצעים שברשות חיילי המילואים.

קצין בכיר צוטט ברשת ב’: ״הסקר חושף את עומק המשבר, שעליו התריעו ומתריעים כבר תקופה ארוכה קצינים וחיילים במילואים. הוא חושף גם משבר אמון חמור עם משרתי המילואים. לכולם ברור שכוח האדם של חיילי המילואים נידרש וחייב להיות מוכן, וכי אין לו תחליף ובלעדיו אין ניצחון”.

יצוין, כי על אף שהמשבר במערך המילואים נימשך כבר שנים, רק לאחרונה הוצגה לרמטכ”ל, על ידי מפקדת זרוע היבשה, עבודת מטה מעמיקה לאימון ומוכנות כוחות המילואים.

מצה”ל נמסר בתגובה: “מממצאי הסקר האחרון עולה כי ככלל משרתי המילואים רואים בשירותם חשיבות רבה ושליחות. הסקר אימת את הסוגיות שזוהו על ידי זרוע היבשה מבעוד מועד, והוא נוגע בתהליכי העומק המובלים על ידה.

“בזרוע היבשה עובדים בימים אלה על עבודת מטה מעמיקה בנושא אימוני המילואים, הכוללת שיטות חדשות לאימון ומוכנות הכוחות ללחימה.

“בעבודת המטה מגולמת חשיבות רבה בתווך ההחלטות המתקבלות לאנשי המילואים, בתיאום ציפיות, התאמת האימון לחיילי המילואים, ויצירת סביבה מכבדת שתביא למיקוד ואפקטיביות באימון. מפקדי צה”ל הבכירים ימשיכו לעסוק ביתר שאת כדי להבטיח את שמירת כשירותם של כוחות המילואים למערכה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות