היועץ הרפואי מתריע: מתווה החזרה לבתי הכנסת שגוי, נשלם מחיר יקר

היועץ הרפואי, הרב שמעון רגובי, מזהיר: "ישנם שלושה מאפיינים שמגדילים את הסיכון להתפשטות הנגיף - בתי הכנסת מתקיימים שלושתם" • "לא מדובר בהקלת ראש בתפילה בציבור, אלא החמרה בפיקוח נפש"
תמי גיל
כ"ו אייר התש"פ / 20.05.2020 13:16

יו”ר ארגון ‘מזור’, היועץ הרפואי, הרב שמעון רגובי, מזהיר היום (רביעי) כי מתווה החזרה לבתי הכנסת שגוי ועלול לעלות במחיר כבד של חיי אדם.

“ישנם שלושה מאפיינים שמגדילים את הסיכון להתפשטות הנגיף. התכנסויות גדולות, שהות במקום סגור, שהות בקבוצות לפרקי זמן ארוכים – בבתי הכנסת מתקיימים שלושת המאפיינים הללו גם יחד והסכנה גדולה”, הוא אומר.

“גל שני עלול להביא איתו הידבקויות נוספות, חולים חדשים והגרוע מכל, תמותה נרחבת. נדרשים צעדים מדודים וזהירים. לא מדובר בהקלת ראש בתפילה בציבור חלילה, אלא החמרה בפיקוח נפש”.

אתמול החליטה ועדת השרים לאפשר את פתיחת בתי התפילה החל מהבוקר, על פי המתווה הבא:

– עד 50 משתתפים בחלל.
– שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים.
– מינוי נאמן קורונה.
– עטיית מסיכות.
– הקפדה על כללי היגיינה.

הרב הראשי הגר”ד לאו הודה לראש הממשלה, לשר הבריאות, שר הפנים ולראש המל״ל “אשר החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה”.

הרב הראשי קורא לכלל הציבור “להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה בכדי למנוע מצב בו יאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ובתי ספר לא עונים על כל אותם קריטריונים?
    20/05/2020 13:53
    אודי
  1. אם זה מותר אז גם זה מותר