מגיע לה: 1,400 פעילי ליכוד דורשים למנות את גילה גמליאל לתפקיד בכיר

הקרב בצמרת הליכוד על התיקים: 160 ראש סניפים - מתוך 180, 1,003 חברי מרכז ו-242 פעילים מרכזיים דורשים מנתניהו - למנות את השרה גילה גמליאל לתפקיד בכיר בממשלה
אריה ריבקינד
י"ד אייר התש"פ / 08.05.2020 11:46

1,405 פעילים במפלגת הליכוד פנו אמש (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למנות את השרה גילה גמליאל לתפקיד בכיר בממשלה הבאה.

על המכתב חתומים 160 ראש סניפים – מתוך 180, 1,003 חברי מרכז ו-242 פעילים מרכזיים.

כעת, כאשר ככל הנראה תושבע ממשלה חדשה וגדולה בישראל ביום רביעי הבא, הקרב בצמרת הליכוד על התיקים עלול להוביל לעימותים בין בכירי המפלגה, המתחרים על מעט התיקים שנותרו למפלגת השלטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התו הירוק, התו הצהוב
    08/05/2020 18:31
    יורי רבינוביץ׳
  1. ב-4/5 ב״דה מרקר״ כותבת גילה גמליאל מאמר ״אסטרטגיית היציאה מהמשבר של האזרחים הוותיקים״, והינה הציטוט:
    ״… יש להתוות תהליך קבלת ״תו ירוק״ בקרב המבוגרים. התו הירוק יהיה מעין רשיון (❗️) לבני הגיל השלישי לנוע (❗️) במרחב הציבורי (❗️), בדיוק כמו הצעירים יותר (❗️). תהליך זה יכלול הזהרה בריאותית (❗️), אישור רופא (❗️) על מצב בריאותי תקין והתחייבות (❗️) על עדכון משרד הבריאות על כל שינוי בריאותי… כל מי שיעמוד בתנאים (❗️) הללו יקבל ממשרד הבריאות תו ירוק תקף לשנה (❗️)״.
    כל מילה כאן זואקת, מקוממת, דורשת סימן קריאה!
    אתם מתארים לעצמכם מצב:
    מתהולכ לו ״במרחב ציבורי״ למשל בגינה , איש מבוגר בן 66, למשל! לא, הולך לו לאיטו זקן בן 82, מקל בידו, או מתעזר בליכון. ניגש אליו שוטר ושואל: ״איפה התו הירוק שלך?! למה איני רואה אותו תפור כאן, על החזה?״ ״אין לי״ עונה הזקן. ״איך זה אין לך? הרי אתה במרחב הציבורי!״ – מתרגז השוטר. ״אולי יש לך בכיס?״ ״לא, אין לי, לא נתנו לי״ – אומר הזקן.
    ״מה?! אז אסור לך לצאת! אתה לא יודע?! אז מה אתה בוחר – או תשלם כנס או אני עוצר אותך!״
    ידידים, אנשים אלה כבר בכלל איבדו הבנה איפה נגמר חירות ומתחיל פשיזם.
    לי אישית לא יהיה קשה לקבל את התו הזה , אך אני מצהיר: לא אבקש לקבלו! אם אני צריך ראשות להתהלך ״במרחב הציבורי בדיוק כמו צעירים יותר״ לפי דברי גמליאל, אז אני מעדיף להיעצר (גם את הכנס אסרב לשלם!). וכנראה אעזוב את המדינה בה אני מחוסר חירות וזכויות… על סמך גילי.
    ואני אפילו מסרב לשמוע כאילו שזה נעשה למען המבוגרים, על מנת לשמור על חייהם.
    למטרה זו אפשר להציע, להזהיר, לייעץ, לבנות במהירות וכן – בהשקעה עצומה, גינות ופרקים מיוחדים – רק למבוגרים, לגדר מקומות ישיבה מיוחדים נפרדים בתאטראות, בבתי קולנוע, בעולמות קונצרטים.
    לאפשר בחירה, אבל לא לאסור, או לדרוש הצהרות והתחייבויות למיניהן, אישורי רופא ושאר האיוולות מהשכבה החלשה יחסית של החברה – על מנת לזכות בתנייי מחייה בסיסיים, כמו שיש אצל ״צעירים יותר״.
    עזבו – זה לא להגנתנו, אלא על מנת להימנע ממאמצים ומהשקעות, הנדרשים להגנתנו. פשוט וזול יותר לכלוא.
    פרקטיקה דומה הייתה ברייך השלישי בגרמניה בשנות השלושים כלפי שכבות חלשות מסויימות.
    אבל מי אני בכלל?! אתם תדרשו להציג רשיון הזה גם מאלה שבנו לכם את המדינה הזאת! רשיון! ואם לו – תכלאו אותם בחדרם…