נתניהו אישר: אלה הכיתות שיחזרו ללימודים החל מיום ראשון הקרוב

ילדי הגן בגילאי 0-6 יחזרו ללמוד בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים • תלמידי כיתות א׳-ג׳ ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים • הכל בתנאי שנתוני התחלואה לקראת יום ראשון לא יצביעו על מגמת החמרה
אריה ריבקינד
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 16:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) דיון רב-משתתפים בראשותו על  החלופות השונות להחזרה מדורגת של מערכת החינוך לשגרה.

נתניהו הנחה את משרד החינוך להיערך לפתיחה מדורגת של הלימודים במוסדות החינוך והגנים החל מיום א׳ הקרוב – זאת בתנאי שנתוני התחלואה לקראת יום ראשון לא יצביעו על מגמת החמרה.

ביום שישי תתקיים הערכת מצב בנושא, במסגרתה צפויים לאשר באופן סופי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים וכן בהתאם לממצאי דו״ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים שצפוי להיות מוצג לראש הממשלה ולשרים בימים הקרובים.

לפי השלב הראשון בתוכנית, צפויים לחזור ללימודים ילדי הגן בגילאי 0-6 בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים. תלמידי כיתות א׳-ג׳ ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים בימים א׳-ה׳.

ראש הממשלה הטיל על שר הפנים והמל״ל לסכם את המתכונת ביחס ליישובים המוגדרים ״אדומים״ שבהם אחוזי תחלואה והידבקות גבוהים.

כמו כן, על מנת להגדיל את מספר קבוצות הלימוד תיבדק ההיתכנות לגייס סטודנטים להוראה ולשלבם בצוותים החינוכיים.

השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות בהם – לימוד בכיתות לימוד קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים (ולא מאוכלוסיית סיכון), המשך לימוד מרחוק (עבור ילדים שאין באפשרותם להגיע ללימודים) ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה. לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיות סיכון או שבני משפחתם (המתגוררים עמם) נמנים על אוכלוסיה זו.

השר רפי פרץ אמר: ״מערכת החינוך ערוכה לחזרה מדורגת וזהירה. עשינו עבודת מטה רצינית ומשמעותית כדי להתאים את המערכת להנחיות משרד הבריאות. העובדה שהשרים וכל גורמי המקצוע מאשרים אותה מדברת בפני עצמה. נהיה עם יד על הדופק שמוסדות החינוך יפתחו בצורה זהירה על מנת למנוע התפשטות חוזרת.”

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך: “אנו ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך, ושמחים שהמתווה המפורט שהגשנו לממשלה אושר. צוותי החינוך, שעשו עבודה מצוינת מאז פרוץ משבר הקורונה, נרגשים לפגוש פנים מול פנים את תלמידיהם. אנו ערוכים למציאות החינוכית-בריאותית החדשה, תוך ליווי של צוותי החינוך והשדרה ניהולית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות