מצבה של החרדית בת ה-11 הידרדר – קופת החולים סירבה לפנותה לבי”ח

תחקיר פנימי שבוצע בחמ"ל פיקוד העורף במלון כינר הגיע לידי חדשות 12, ממנו עולה: למרות תלונות חוזרות ונשנות כי היא סובלת מחום, קופת החולים סיפקה לילדה החרדית בת ה-11 תרופות בלבד וסירבה לפנותה לביה"ח • אביה של הילדה: "התפללו לרפואת הדס בת אורה"
חרדים 10
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 16:06

תחקיר פנימי שביצע פיקוד העורף והחמ”ל שמנהל את מלון ‘כינר’, בו שהתה הילדה החרדית בת ה-11 מאלעד שנדבקה בקורונה ומאושפזת במצב קשה בבית החולים רמב”ם – הגיע היום (שני) לידי חדשות 12.

מהתחקיר עולה, כי במשך זמן רב התלוננו במלון שלילדה יש חום גבוה, אך קופת החולים סיפקה לה תרופות בלבד וסירבה לפנותה לבית החולים.

רק בעקבות לחץ החמ”ל על קופת החולים – כך על פי התחקיר, פונתה לבסוף הילדה לבית החולים.

הילדה שהתה במשך חמישה ימים במלון כינר שליד הכנרת, שמאכלס חולי קורונה חרדים ומנוהל על ידי פיקוד העורף.

אתמול הילדה פונתה במצב קשה מבית החולים פוריה לבית החולים רמב”ם, כשהיא מורדמת ומונשמת.

בעקבות המקרה, ביצע פיקוד העורף תחקיר מעמיק כדי לבדוק את התנהלות כלל הגורמים באירוע.

בתחקיר מצוין כי הילדה בת ה-11 התייצבה במלון ביום שני, כ”ה ניסן (19 באפריל), כחולת קורונה מאומתת. במשך חמישה ימים עלה החום של הילדה ופיקוד העורף פנה בנושא לקופת החולים.

גורמים במלון טענו: “התלוננו שוב ושוב בפני קופת החולים שמצבה של הילדה מחמיר, אך לא הסכימו לפנותה. רק לאחר שהחמ”ל של פיקוד העורף לחץ היא פונתה לבית החולים”.

בתוך כך, ברמב”ם הודיעו הבוקר שמצבה של בת ה-11 נותר ללא שינוי והיא עדיין מורדמת, מונשמת ומטופלת בתרופות לייצוב מצבה.

אביה של הילדה אמר: “אני מודה לבורא עולם על הכל. הכל לטובה. מודה לצוות הרפואי בחמ”ל במלון כינר, לאנשי פיקוד העורף ולצוותים בבתי החולים פוריה ורמב”ם. בית החולים מעדכן אותנו ללא הפסקה. תודה רבה לעם ישראל על החיבוק הענק והתפילות. בבקשה תמשיכו לקרוא תהילים לרפואת הדס בת אורה”.

תגובת קופת החולים: “הילדה היקרה אובחנה שבוע לפני חג הפסח (4.4) כמאומתת לקורונה. מאז הייתה במעקב צמוד של סגל רופאים ואחיות פעמיים ביום כמקובל. מצבה לאורך כל תקופה זו היה יציב וללא אירועים מיוחדים. ב-22.4 ב-12:00 נערכה עם המטופלת שיחת וידאו, במהלכה השתתף אחד ההורים. קיים תיעוד סדור וברור של הביקור. נערכה שיחה נוספת בערב, במהלכה הובהר המינון הנכון של התרופות, שיש לתת לילדה.

“ב-23.4 נוהלו שתי שיחות עמם. אמנם היה חום, אך קיים תיעוד כי חשה טוב יותר לאחר טיפול להורדת חום. ב- 24.4, כאשר נערכה מולם שיחת מעקב הייתה כבר במיון. תועד כי האם סיפרה על התפתחות של קוצר נשימה וכאבים בחזה, אשר לא היו קודם, ובעטיים פנו למיון. לאומית מחזקת את ידי המשפחה ותומכת בה לכל אורך הדרך, מלווה אותה באופן רציף ומאחלים לילדה החלמה מהירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות