‘ראינו לנכון לפתוח’: הסיבה שבתי ספר והת”תים ייפתחו היום ומחר

מוסדות החינוך החרדיים ייפתחו חד פעמית: לאפשר לאסוף ציוד לימודי • מנכ"ל משרד החינוך: "הלימוד מרחוק שמתבצע במוסדות החינוך החרדיים הוא ייחודי, ולכן קיימת חשיבות רבה לשימוש בציוד הקשיח, הספר או החוברת" • ואלה לוחות הזמנים שההורים יוכלו להגיע אל המוסדות
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התש"פ / 23.04.2020 13:59

משרד החינוך פותח בימים אלה באופן חד פעמי את שערי בתי הספר למנהלים, עובדי הוראה והורים כדי שיבואו לאסוף את חומרי הלימוד לטובת הלמידה מרחוק ובעבור תלמידים העומדים בפני בחינות בגרות.

בתוך כך, ההורים יוכלו לבוא ולאסוף את הציוד הלימודי היום (חמישי) בין השעות 14:00-19:00, ומחר (שישי) בין השעות 08:00-12:00.

בתי ספר של חינוך מיוחד אינם כלולים בהנחיות אלו.

המשרד פרסם הנחיות מסודרות לשם איסוף הציוד:

ככלל, באחריות מנהל בית הספר לקבוע את העיתוי בהתאם לשיקולים שלעיל, להסדיר ולפקח על כל התהליך מרגע פתיחת בית הספר עד לסגירתו .

באחריות המנהל לתזמן, לקבוע חלונות/שעות זמן ולדרג את הגעת עובדי ההוראה, ההורים/תלמידי תיכון.

לקחת את הציוד וחומר הלימוד, תוך הקפדה שלא תהיה התקהלות של עד 2 אנשים ושמירה על מרחק 2 מטר אחד מהשני.

בבתי ספר על יסודיים – הגעה לבית הספר תותר אך ורק להורה/תלמיד תיכון להם שייך הציוד/חומר הלמידה, ללא מלווים!

בבתי הספר היסודיים וחטיבות ביניים חובה שהורה/ מבוגר יבוא לקחת את הציוד ולא התלמיד.

בעת איסוף הציוד יש לשמור על כללי הזהירות:

יש להקפיד על כל הנחיות ההיגיינה כפי שמתפרסמות מעת לעת באתר משרד הבריאות.

בעת יציאה למרחב הציבורי / מוסד החינוכי חובה לחבוש מסיכת פה ואף מומלצת מסיכת בד ביתית או מסיכה רגילה ויש לחבוש אותה כך שתהיה צמודה לפה ולאף.

יש לשטוף ידיים לאחר נגיעה במסכה.

יש לפתוח דלתות, לא באמצעות כף היד.

יש להמעיט ככל האפשר בנגיעה בפנים.

יש לרחוץ ידיים לעיתים קרובות

שר החינוך, רפי פרץ: “הלמידה מרחוק חשובה לנו בכל המגזרים ובכל הגילאים. יש במגזר החרדי צרכים שונים והיה לנו חשוב לתת להם את האפשרות לחזור לבית הספר ולקח את הציוד שלהם. נעשה הכל כדי לתת את הכלים ללמידה טובה ואיכותית, גם אם היא מרחוק”.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “אנחנו קשובים לצרכים הייחודים של החברה החרדית, ופועלים ליצור את ההתאמות הנדרשות להם. הלימוד מרחוק שמתבצע במוסדות החינוך החרדיים הוא ייחודי, ולכן קיימת חשיבות רבה לשימוש בציוד הקשיח, הספר או החוברת.

“אלה מהווים עוגן חשוב בארגון הלמידה ובכלל בצמצום הפערים הלימודיים. לאור זאת, ראינו לנכון לפתוח את שערי בית הספר כדי לאפשר להורים לאסוף את הציוד הקשיח, שמהווה שיש בו שימוש רציף בלמידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות