אימה: 60 בני אדם מתו מקורונה בניו יורק, 8,000 חולים מאומתים

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאסיו: עד כה אובחנו למעלה מ-8,000 חולים מאומתים בנגיף הקורונה בשטח העיר - שליש מכמות הנדבקים בארה"ב כולה • הזהיר: "אנחנו במרחק של 10 ימים ממחסור נרחב באספקה של ציוד הכרחי כדי להילחם בוירוס" • המגיפה מכה במיוחד בשכונות החרדיות
נתן פרל
כ"ו אדר התש"פ / 22.03.2020 17:01

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאסיו, הודיע היום (ראשון) כי 60 בני אדם מתו בעירו כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

לדבריו, בניו יורק ישנם 8,000 חולים מאומתים – כשליש ממספר הנדבקים הכללי בארה”ב כולה.

לפי הנתונים, במדינת ניו יורק מספר הנדבקים בקורונה קפץ פי עשרה בתוך חמישה ימים בלבד ועומד, כאמור, על 8000 בני אדם.

מדובר בחולים אשר פנו לרשויות הרפואה. עם זאת, הערכות הן כי המספר גבוה בהרבה שכן רבים מהחולים שוהים בבתיהם, מבלי שביצעו אימות.

אנשי רשויות הבריאות במדינה אומרים כי השיא של ההתפרצות צפוי להיות בתחילת מאי, ובקרוב תגיע המערכת לקצה יכולת הקיבולת שלה.

כרגע יש בניו יורק מחסור של 25,000 מכונות הנשמה, ו-50 אלף מיטות.

“אנחנו במרחק של 10 ימים ממחסור נרחב באספקה של ציוד הכרחי כדי להילחם בוירוס”, אמר ראש העיר.

מגיפת הקורונה מכה במיוחד בשכונות החרדיות של ברוקלין, כאשר  בכל שעה מתפרסמים עוד ועוד שמות של חרדים הזקוקים לתפילות ורפואה מיידית בשל מצבם הקשה.

בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין שוררת אימה, לאחר שדווח על שני יהודים שנפטרו ביום שישי. הם לא אושפזו בבית חולים ולא נבדקו, אף החשש הוא שהם נפטרו כתוצאה מהנגיף.

גם בשכונת קראון הייטס שוררת בהלה, מאחר שמצבם של עשרות תושבים מוגדרים קשה.

ד”ר אלי רוזן וארגון הרופאים החב”דיים בשכונה, פרסמו לפני שבת עדכון: “בשעה זו בה ההתפרצות נמשכת, אנו נכנסים לשלב חדש בו יותר ויותר אנשים חולים כבר במשך כשבוע ומעלה. התסמינים השכיחים ביותר בשלב זה הם תחושה של חולשה, חום גבוה ושיעול. חשוב לזכור להמשיך לשתות כל הזמן ולהימנע מקור. באם הדבר אפשרי, כדאי לצאת מהמיטה ולעשות הליכה מסביב לבית בתכיפות.

“יחד עם זאת, זהו גם השלב בו עלינו להיזהר מהתפתחות של דלת ריאות. התסמין הנפוץ ביותר של דלקת ריאות הוא קוצר נשימה המחמיר משמעותית בעת מאמץ. חברי ההצלה בשכונה ממשיכים לפעול באופן מעורר התפעלות, תחת לחץ גובר והולך, אך חשוב להם שתדע שאם אתה חווה את הסימפטומים המתוארים, עליך להתקשר להצלה מבלי דיחוי”.

בחסידות גור ביקשו להתפלל לרפואתם של הגה״ח רבי דוד אולבסקי, ראש ישיבת גור בארה״ב, והנגיד ר׳ צבי שמידט מגדולי תומכי ‘איחוד מוסדות גור׳ שחלו בנגיף הקורונה. השמות לתפילה: דוד שלמה זלמן בן זלאטה, וצבי יהודה בן רבקה לרפו״ש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תסמינים
    22/03/2020 19:07
    יוסף
  1. תסמין נפוץ חוסר בחוש הטעם והריח