חקירה: מי זייף את המסמך שהוגש לבית המשפט בדיון של הרב ברלנד?

עו"ד עמית חדד הציג בביהמ"ש מסמך לפיו מנהיג קהילת 'שובו בנים' הוסמך לרבנות - אלא שהוא התברר כמזויף • בעקבות הפרסום נפתחה חקירת משטרה, במסגרתה נגבתה עדותו של עו"ד וחסיד של ברלנד, שחתם על המסמך כ"העתק נאמן למקור"
חרדים 10
כ"ג אדר התש"פ / 19.03.2020 01:56

המשטרה פתחה בחקירת מסמך ההסמכה לרבנות המזויף של הרב אליעזר ברלנד.

כפי שפורסם באתר ‘וואלה’, עורך הדין עמית חדד, המייצג את מנהיג קהילת שובו בנים’ –  המואשם בעבירות עושק, מרמה והלבנת הון – הציג במהלך דיון לבית המשפט מסמך מזויף, בניסיון להוכיח כי מרשו קיבל הסמכה לרבנות וראוי להיקרא בתואר רב.

החקירה מתנהלת במשטרת ירושלים.

לפי דווח באתר ‘וואלה’, במסגרת החקירה נגבו עדויות, ובהן של עו”ד עמנואל קאלוב, מאנשיו של הרב ברלנד, שחתם על המסמך כ”העתק נאמן למקור” – חתימה שעשויה להיחשב עבירה פלילית שדינה מאסר.

המסמך המזויף. צילום: באדיבות המצלם

עו”ד חדד טען מיד לאחר הפרסום בתגובה ל’וואלה’, כי אם יתברר שהמסמך זויף, הוא ישקול את המשך ייצוגו של ברלנד – אולם עד כה לא התפטר, למרות שהוכח כי מדובר בזיוף.

הבוקר צפוי בית המשפט המחוזי בירושלים לדון בבקשה שהגיש חדד לשחרר את הרב ברלנד  ממעצר בגלל התפשטות נגיף הקורונה.

המסמך המזויף,  שהוצג לשופט בית המשפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין, נכתב במקור על ידי הגר”ע יוסף זצ”ל  בעת שכיהן כרב הראשי לישראל בסוף שנת 1979. הוא נושא את התאריך העברי כ”ט כסלו תש”מ, וכך גם את סמל המדינה והלוגו הרשמי של לשכת הרב הראשי.

המסמך המקורי. צילום: באדיבות המצלם

בין היתר נכתב בו “הריני מאשר בזה כי הרה”ג ר’ אליעזר ברלנד שליט”א למד בבית מדרש לרבנים ודיינים, בעה”ק (בעיר הקודש) ירושלים, ולאחר שנבחן בהלכות איסור והיתר, והשיב בבקיאות רבה ובהבנה עמוקה, קיבל סמיכה לרבנות”. עוד נכתב: “וראוי הוא לכהן פאר כרב בעיר ואם בישראל”.

אלא שהמסמך נכתב במקור אל הרב יוסף פנחסי, בדיוק באותו תאריך, בנוסח כמעט תואם.

המסמך של הרב פנחסי הופץ בפומבי לאחר שעמד למכירה פומבית ב-2016, ועל הנוסח שלו התבססו המזייפים.

עו”ד עמנואל קאלוב. צילום: באדיבות המצלם

בבדיקה נוספת שנערכה מול הנהלת בית המדרש חזון עובדיה ששמו צוין במכתב המקורי עולה כי נוסח מכתב זה יצא רק לתלמידי בית מדרש חזון עובדיה שבראשה עמד הגר”ע  יוסף באותן שנים, והרב ברלנד לא למד בבית מדרש זה. לדבריהם, המסמך מהווה אישור לימודים אך לא הסמכה לרבנות.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה׳ ירחם עליכם
    19/03/2020 12:18
    אופק
  1. אתם קורח ועדתו תעשו תשובה כבר תפסיקו לפרסם דברים נגד הרב
    או שאתם חיילים של החברה מבית שמש תתביישו לכם תמחקו את השם חרידים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/03/2020 12:37

      אני אישית מכיר אנשים שנפגעו ואני מבקש מחרדים 10 תפרסמו מה שיותר נגדו

    • אבי   22/03/2020 12:38

      אני אישית מכיר אנשים שנפגעו ואני מבקש מחרדים 10 תפרסמו מה שיותר נגדו

  2. מחאה על כבוד התורה
    02/04/2020 03:54
    דוד
  3. איך אתם לא מתביישים לדבר על הצדיק הרב בקי בכל התורה ואין לנו השגה בו בכלל מה שאתם עושים זה ממש פגיעה בכבוד התורה השם יפתח לכם את העיניים שתזכו להתקרב לצדיק האמת ולעשות תשובה