הונחו הצעת חוק להדחת נתניהו • כץ לאיווט: איך נעשית ממורמר כזה?

כחול לבן הגישה שלוש הצעות חוק למליאה הקובעות בין היתר כי ראש ממשלה עם כתב אישום יודח וייאסר עליו להרכיב ממשלה חדשה • גם ליברמן הגיש הצעת חוק להדחת נתניהו • ארדן: עוד קומבינה פוליטית של אנשים שלא יכולים לנצח בקלפי • קרעי: "ליברמן בלתי נסבל ציבורית"
אריה ריבקינד
כ' אדר התש"פ / 16.03.2020 18:19

סיעת כחול לבן, המשתפת פעולה עם תומכי הטרור מהרשימה המשותפת – הגישה היום (שני) שלוש הצעות חוק המכוונות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההצעה הראשונה מבקשת להגביל את כהונת ראש ממשלה לשתי תקופות כהונה, השנייה קובעת הפסקת כהונת ראש ממשלה או שר שהוגש נגדו כתב אישום, והשלישית מבקשת לקבוע בחוק איסור הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אשר הוגש נגדו כתב אישום.

מוקדם יותר הגיש ח״כ עודד פורר מישראל ביתנו הצעת חוק, לפיה הכנסת תוכל בתקופת המעבר לקיים הצבעה חשאית ולהפסיק כהונתו ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום.

לפי ההצעה, מחליפו יבחר מבין השרים, חברי סיעתו של ראש הממשלה. אם לא תהיה הסכמה, זקן חברי הכנסת שהוא גם שר יכהן בתפקיד ראש הממשלה.

בהצעת החוק נכתב, כי הדיון בנושא ההדחה של ראש ממשלת מעבר יתקיים בוועדת הכנסת או בוועדה המסדרת ו”ועדת הכנסת או הוועדה המסדרת כאמור והכנסת לא יחליטו בדבר העברת ראש הממשלה מכהונתו אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות לטעון טענותיו לפניהן”.

בהודעה נאמר עוד: “ההצבעה בנושא זה בוועדת הכנסת ובכנסת תהא הצבעה חשאית. זאת על מנת להבטיח כי חברי הכנסת יצביעו לפי שיקול דעתם האישי ולא לפי שיקולים מפלגתיים ולחצים קואליציוניים”.

שר החוץ ישראל כץ הגיב: “‏אחרי שחבר אתמול לבני חסותו של עזמי בשארה להקמת ממשלת מיעוט, היום, ביום השבעת הכנסת, מגיש ליברמן הצעת חוק לפסילה אישית רטרואקטיבית של בנימין נתניהו מלכהן כראש ממשלה. פשוט מדהים, אביגדור מה קרה לך? איך נעשית ממורמר כזה?”

השר גלעד ארדן אמר ברשת ב’ על הצעת החוק של ישראל ביתנו: “נשמעת לי עוד קומבינה פוליטית של אנשים שלא יכולים לנצח בקלפי. זה לא עבד מעולם ולא יעבוד גם הפעם. זו לא הדרך”.

הוא הוסיף: “אנחנו כרגע מבינים שהציבור רוצה לראות שקמה ממשלת חירום, שמתחילה לקבל החלטות נדרשות”

ח”כ שלמה קרעי תקף בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו, בעקבות הצעת החוק שהגישה סיעתו: “רק אדם הזוי כמו ליברמן, בלתי נסבל ציבורית, שאכפת לו רק מעצמו ושכולם ילכו לעזאזל, שהפר הבטחה שנתן לאורך כל חייו הפוליטיים לא להיתמך על ידי תומכי טרור, מסוגל להגיש הצעת חוק מופקרת, אנטי דמוקרטית ועלובה שכזו. הציבור עוד יבוא חשבון מולו”.

בליכוד הגיבו להצעות החוק שהגישה כחול לבן לכנסת ומטרתן למנוע מראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה.

“ההתנהלות של כחול לבן מכשילה את המשא ומתן כבר בתחילתו. היא נגועה בחוסר תום לב משווע ובחוסר אחריות בזמן משבר לאומי ובינלאומי”.

בליכוד הוסיפו: “כלפי חוץ מציגים כאילו יש להם נכונות להקים ממשלת אחדות ובפועל מקדמים חקיקה פרסונלית, אנטי-דמוקרטית ורטרואקטיבית שכל מטרתה לסכל את רצון הבוחר ולרמוס את הצבעתם של למעלה משניים וחצי מיליון אזרחים.

“אפילו באיראן וטורקיה לא מקדמים חוקים כאלו. כך לא מתנהלים כשרוצים להגיע באמת לאחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מר כץ. אתה וחבריך הם האשמים.
    17/03/2020 18:27
    בני
  1. אתם מגלים חרדה מיותרת. תנו להם להקים ממשלת ליברמן משותפת.

    על ארבע הם יבואו אליכם. וגם אז לא לקבלם אלא להמליעץ על בחירות חדשות. הם איבדו את העם לגמרי!