נתניהו: ההחלטה אם לחייב בבידוד את כל הבאים לישראל – מחר

ראש הממשלה וראשי מערכת הבריאות סיפרו על הצעדים הבאים במאבק נגד הנגיף • נתניהו: "אנחנו לא מדברים על לסגור את שערינו, אלא לחייב בידוד למי שחוזרים. הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם" • השר ליצמן: "המדיניות הייתה החמרה - ובגלל שעשינו את זה הצלנו הרבה אנשים"
יוני גרין
י"ב אדר התש"פ / 08.03.2020 19:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הערב (ראשון), בהצהרה מיוחדת יחד עם שר הבריאות וראשי  מערכת הבריאות – על שיחתו עם סגן נשיא ארה”ב מייק פנס ועל הצעדים הבאים שיינקטו לצמצום התפשטות קורונה בישראל.

“סיכמנו עם הממשל האמריקני על שיתוף פעולה טכנולוגי, כדי לפתח שיטות בדיקה נרחבות ומהירות מאוד ומנגד גם חיסונים”, סיפר ראש הממשלה.

לדבריו, “הצעדים שנקטנו עד היום הוכיחו את עצמם. אנחנו רואים עלייה תלולה במדינות אחרות – והגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים זה בעצם יוחלט על כלל המדינות. דנו בכך באריכות היום ונדון בהמשך הלילה. ראש המל”ל מקיים התייעצויות. נקבל את ההחלטה מחר”.

ראש הממשלה הדגיש: “אנחנו לא מדברים על לסגור את שערנו, אנחנו מדברים על לחייב בבידוד לכל מי שמגיע לארץ: אזרחים וזרים וזו החלטה לא פשוטה. הבריאות קודמת לכל, אלו החיים עצמם”.

הוא הוסיף: “זו עדיין החלטה קשה אבל בשביל זה אנחנו פה. אני חייב להגיד שאנחנו שוברים את מטה לחמם של לא מעט אנשים וזה קשה להיות בבידוד”.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בהצהרה לתקשורת: “המדיניות של משרד הבריאות הייתה החמרה – ראש הממשלה גיבה אותנו שנלך בחומרה, ובגלל שעשינו את זה – הצלנו הרבה אנשים מהקורונה. אנחנו במצב הרבה יותר טוב מאחרים – אבל מספר הנדבקים בקורונה גדל מ-25”.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: “זו תקופה מאתגרת בשבילנו. נקטנו בשורה של צעדים לא פשוטים כדי להתמודד עם אתגר גלובלי. הכנסנו שורה של מדינות לחובת בידוד, אבל אנחנו רואים מדינות שיש בהן אובדן שליטה על קצב ההדבקה וזה יחייב אותנו להרחיב את ההגבלות”.

לדבריו, “החוסן הכלכלי נתון בחוסן הבריאותי, זה הבסיס לחברה מתפקדת. אני מאמין שזה יהיה מורכב, אך נצליח לשמור על שליטה ושיתוף הפעולה הגלובלי והחדשנות ינצחו את הוירוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המקובל רבי יעקב עדס שליט"א קרא לעם ישראל להתחזק.
    08/03/2020 22:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. המקובל רבי יעקב עדס שליט”א התייחס הערב (ראשון), להתרחשויות סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל מנקודת מבט יהודית.

    בשיחה עם מקורבו העסקן יוסי רפאלי אמר הרב עדס: “אני שומע שהולך ומחריף נגיף הקורונה וכל מי שיש בו חשש של הידבקות בנגיף נכנס לבידוד – איפה כתוב בידוד בתורה? בפרשת תזריע פרק יג’ פסוקים מה’ ומו’, “והצרוע אשר בו הנגע וכו’ בדד ישב מחוץ למחנה מושבו”.

    “‘צרוע’ זה בגימטריה קורונה עם הכולל. הגמרא אומרת על מה בא צרעת, על שבעה דברים: גזל, גילוי עריות, גסות הרוח, לשון הרע, צרות העין, שבועת שווא ושפיכות דמים”.

    המקובל סייג את דבריו והוסיף: “לא ח”ו מי שיש לו קורונה הוא מצורע אך בוודאי שצריך להתחזק ב-7 דברים אלו. הרשימה הזאת מפורשת בגמרא מסכת ערכין דף ט”ז עמוד א'”, סיים המקובל את דבריו וקרא לעם ישראל להתחזק.