בוגי יעלון נתן אור ירוק לחבור לטיבי ולעודה “מעריצי המחבלים”

לפי דיווח ב'הארץ', מספר 3 בכחול לבן, צפוי לגבות ממשלת מיעוט שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת, ללא נציגי בל"ד • המהלך מנוגד לתפיסת חבריו מתל"ם, צבי האוזר ויועז הנדל, המסרבים להסתמך על המשותפת • אחד ממייסדי רשימת תל"ם: מקווה שהנדל והאוזר יסכלו את הניסיון הזה
אריה ריבקינד
י' אדר התש"פ / 06.03.2020 00:06

שינוי עמדה משמעותי ב’קוקפיט’ של כחול לבן: לפי דיווח בעיתון ‘הארץ’, ח”כ משה (בוגי) יעלון, יו”ר מפלגת תל”ם, תומך בהקמת ממשלת מיעוט בראשות ח”כ בני גנץ – בתמיכת 12 חברי כנסת מהרשימה המשותפת וללא שלושת נציגי בל”ד.

לפי הדיווח, יעלון ביטא עמדה זו ביומיים האחרונים בדיונים פנימיים שהתנהלו בצמרת הרשימה.

אלא שהמהלך מנוגד לתפיסתם של חבריו בתל”ם – צבי האוזר ויועז הנדל, שהביעו בעבר התנגדות תקיפה להסתמכות על ח”כים מהמשותפת.

למרות עכל ההתחייבויות במערכת הבחירות, האפשרות לממשלת מיעוט נדונה ברצינות בהנהגת כחול לבן, מאז שהתברר כי גוש השמאל-ערבים התייצב על 62 מנדטים, לעומת 58 לגוש הימין-החרדים.

מאזן כוחות זה מאפשר, מבחינה תאורטית, הקמת ממשלה בעלת 40 ח”כים מכחול לבן ומהעבודה-גשר-מרצ, בתמיכה מבחוץ של 7 ח”כי ישראל ביתנו ו-12 חברי המשותפת.

בל”ד, הפלג הקיצוני בתוכה, אינה צפויה לתמוך בשום תסריט בממשלת כחול לבן.

בתמונת המנדטים הנוכחית ניתן להקים ממשלה בתמיכת רוב של 59 ח”כים, ללא בל”ד, מול 58 חברים בגוש הימין-חרדים. זאת, כמובן, בתנאי שכל השותפים הרלוונטיים יסכימו.

לפני כשבועיים אמר בוגי יעלון: “אנחנו תחת מתקפה של שקרים. אתה חושב שאני כרמטכ״ל לשעבר, ועוד שני רמטכ״לים – כשהרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין בהאג כפושעי מלחמה, אנחנו נשתף איתם פעולה? לא נכניס אותם לקואליציה ולא נסתמך עליהם!”

 

אורי הייטנר, אחד ממייסדי מפלגת תל”ם שמרכיבה את כחול לבן, מזועזע מתמיכת משה יעלון בהקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת. הערב הוא כתב:

בוגי יעלון הודיע שהוא מוכן לממשלת מיעוט שנתמכת מבחוץ בידי הרשימה האנטי ישראלית המשותפת. זוהי הפרה של ההתחייבות לבוחר.

ממשלה שתלויה ברצונה הרע של הרשימה הזאת מבחוץ, גרועה אפילו יותר מקואליציה עם הרשימה הזאת, כי מבחוץ על כל הצבעה יתקיים אתה מו”מ קואליציוני. זאת תהיה ממשלה תחת סחיטה, שהאקדח של יועצו של ערפאת מכוון כל העת לרקתה.

זאת לא תל”ם שאליה הצטרפתי מיד כשבוגי פרש מן הממשלה והכנסת. אני לא שייך לתל”ם כזאת.

מעולם לא הייתי ומעולם לא אהיה חסיד שוטה של אף מנהיג. כשרבין הפר את התחייבויותיו וניהל מו”מ על נסיגה מהגולן, אמרנו לו שאם אנו צריכים לבחור בין נאמנות לו לנאמנות לגולן, אנו נאמנים לגולן.

היום אני אומר לבוגי יעלון, שאם אני צריך לבחור בין נאמנות לו לנאמנות לדרך, אני נאמן לדרך. אם בוגי סטה מן התל”ם – אני לא אתו.

אני מקווה שיועז הנדל וצביקה האוזר יסכלו את הניסיון הזה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשלת שמד
    06/03/2020 05:15
    דויד
  1. חיבור של כחול שחור עם הרשימה המשותפת הופכת אותם כשותפים להשקפת עולמם ומתן לגיטימציה לרשימה המשותפת מה שנקרא בצלמם וכידמותם ולא לזאת התכוונו בוחריהם וממשלה כזאת אסור שתהיה לגיטימית ואסור להכיר בה גם מצד בוחריהם היא תגרום לאנדרלמוסיה בעם ולכיעוס שיבוא לידי ביטוי ושיצריך בחירות מידיות

  2. חבורת מופקרים נהנתנים וריקי השכל
    07/03/2020 23:39
    נחרד
  3. חושבים רק על עצמם וכאילו דואגים למדינה רוצים את מדינת היהודים ככל הגויים
    והיא לא תהיה…

  4. תמהוניים
    07/03/2020 23:40
    נחרד
  5. חבורת מופקרים נהנתנים וריקי השכל חושבים רק על עצמם
    וכאילו דואגים למדינה רוצים את מדינת היהודים ככל הגויים והיא לא תהיה…