“פגיעה ישירה בילדים”: החרדים זעקו על הפסקת המיזם התזונתי

דיון חירום בוועדת הכספים במטרה לאשר את תקציב המיזם לביטחון תזונתי • אייכלר: "רק בחודש ינואר חסכו ארבעה מיליארד שקל. האם אי אפשר להשיג מתוכו את התקציב הפעוט הזה?"
אריה ריבקינד
י' שבט התש"פ / 05.02.2020 14:10

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון חירום על הפסקת המיזם הממשלתי לביטחון תזונתי בקרב משפחות קשות יום.

בישראל ישנן כ־11 אלף משפחות נזקקות, שהוכרו לצורך השתתפות במיזם, שהוכיח עצמו עד כה. אלא שהמיזם הופסק לפתע בתחילת החודש שעבר בשל היעדר תקציב מאושר לתוכנית – בתקופת ממשלת המעבר.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בדיון: “חג הפסח קרב ובא ומשרד הרווחה והאוצר אינם מאשרים את תקציב קמחא דפסחא לסלי המזון עבור נזקקים.

“מדי שנה אנחנו באים מחדש עם הדרישה הזו משום שסלי המזון אינם מתוקצבים בבסיס התקציב. בשנה שעברה היינו בפגרת בחירות וכינסנו את הוועדה לפניות הציבור יחד עם נציגי הרווחה והאוצר והשגנו תקציב של 18 מיליון שקלים”.

אייכלר הוסיף: “גם השנה פניתי לשרי האוצר והרווחה בדרישה שלא יתכן שבגלל הבחירות הנזקקים והעמותות יפסידו את ההשתתפות הדלה של המדינה בסלי המזון לחג הפסח. לטענת האוצר שאין תקציב עודפים, התפרסם השבוע שרק בחודש ינואר חסכו ארבעה מיליארד שקל. האם אי אפשר להשיג מתוכו את התקציב הפעוט הזה?”

ח”כ ינון אזולאי זעק בדיון על הפסקת המימון: “מדובר בפגיעה ישירה ומשמעותית ב-11 אלף משפחות בישראל – בבריאות המשפחות ובחינוך הילדים. תפקידנו, לעשות הכל על מנת לסייע למשפחות אלו בכדי לצמצם את מעגל העוני בישראל ולא חלילה להרחיבו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות