הרב יעקב אריאל זכה ב’פרס ישראל לספרות תורנית’ – והשמאל משתולל

עדת הפרס נימקה את החלטתה וכתבה: "תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים" • בשמאל כבר מצטטים דברים שאמר הרב - שאינם לרוחם
אריה ריבקינד
ט' שבט התש"פ / 04.02.2020 18:25

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום (שלישי) על זכייתו של הרב יעקב אריאל, לשעבר רב העיר רמת גן,  בפרס ישראל בתחום ספרות תורנית – ובירך אותו על זכייתו בפרס.

השר פרץ אמר לאחר שבישר לחתן על זכייתו: “‏הרב אריאל מגדולי תלמידי החכמים בדור, העמיד תלמידים הרבה, ונמצא עשרות שנים במרחב העשיה ההלכתי בנעם וחן שראויים לה. על היקף היצירה התורנית שלו, על עומקה והשפעתה הוא ראוי לקבל את הפרס”.

בראש ועדת הפרס עמד הרב פרופ’ אברהם שטינברג ולצידו היו חברים בה פרופ’ אביעד הכהן וד”ר חנה קטן.

בנימוקיה ציינה הוועדה: “הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות”.

הם הוסיפו: “תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים”.

בשמאל כבר מצאו דברים שאמר הרב – שאינם לרוחם: בשנת 2016 עורר  הרב אריאל סערה כשאמר כי “הורות ללא זוגיות היא לא הורות טבעית ולא נורמטיבית. ילד צריך להיוולד אצל שני הורים זכר ונקבה. הוא הוסיף:  “כשאין לאדם קשר טבעי לבן המין האחר, זאת נכות. הוא לא יכול להקים משפחה נורמטיבית. צריך רחמנות, עזרה וטיפול”.

גם ח”כ יאיר לפיד הגיב בזעם על הענקת פרס ישראל לספרות תורנית לרב יעקב אריאל: “החשיכה גוברת. השר רפי פרץ, שאמר על הלהט״בים שהם לא בריאים, מסדר פרס ישראל לרב אריאל, שאמר על הלהט״בים שהם נכים (ועוד כמה דברים גרועים אפילו יותר). אני לא יודע מה גורם להם לרצות כל כך להעליב ולהכאיב לאחרים, אבל זה גם לא מעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות