מי לחץ על ארה”ב נגד ישראל? נתניהו על הריבונות: “יהיה בסדר”

בסביבת ראש הממשלה כבר לא מבטיחים שהחלת הריבונות תעלה לשולחן הממשלה בשבוע הבא: "זו עבודת מטה מורכבת" • דיווח: גורמים בכחול לבן שוחחו עם אנשי ממשל טראמפ והזהירו מפני מהלך חד-צדדי בטווח הזמן המיידי .•ג'ייסון גרינבלט: לא יהיו התקדמויות עד הבחירות לכנסת ה-23
אריה ריבקינד
ד' שבט התש"פ / 30.01.2020 01:11

ההצעה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן לא תגיע, כך מסתמן כעת, להצבעה בימים הקרובים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, יממה לאחר פרסום ‘תוכנית המאה’, שוחחו גורמים בכחול לבן עם אנשי ממשל טראמפ והזהירו מפני מהלך חד-צדדי להחלת ריבונות בבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון בטווח הזמן המיידי.

ראש הממשלה, שנשאל בעת העלייה למטוס בוושינגטון בדרכו למוסקבה, על דחיית החלת הריבונות – לא השיב, ורק אמר: “הכל יהיה בסדר”.

 

בתוך כך, בכירים בממשל האמריקני שעורכים שיחות תדרוך עם עיתונאים ועם מנהיגי קהילות יהודיות בארצות הברית, מעבירים מסרים לפיהם יישום שלב הריבונות בתוכנית המאה צריך להתרחש לאחר חשיבה והתייעצות, ולא במהרה.

ג’ייסון גרינבלט, לשעבר שליחו של טראמפ למזרח התיכון, אמר כי עד הבחירות לכנסת ה-23 ”לא יהיו התקדמויות בנושא של התכנית. אנחנו נהיה חייבים לחכות ולראות. יש עוד הרבה עבודה שנצטרך לעשות מול הממשל הישראלי אבל הישראלים די מאוחדים בנושא הזה”.

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן אמר מוקדם יותר בשיחה עם כתבים מדיניים כי תוקם ועדה משותפת בין המדינות שתתכנן יחד את הליך החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. הוא ציין כי התהליך “דורש קצת זמן”.

אתמול נערכה שיחת ועידה של אנשי הממשל, בהשתתפות מאות משתתפים מהקהילה היהודית בארצות הברית, רובם אורתודוקסים. המסר המרכזיבשיחה היה כי  הדרך למדינה פלסטינית לא תהיה קלה. בשיחה פורטו המכשולים שעומדים עד שהפלסטינים יגיעו למצב שבו הם יכולים “לקבל מדינה”.

ב’כאן חדשות’ פורסם הערב, כי למרות ההכרזות לקידום של סיפוח מיידי, עד כה לא נעשתה כל פנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מדובר בפנייה נדרשת, שכן אי אפשר להעביר החלטה כזאת בלי עמדה משפטית מורכבת שנדרש יותר מכמה ימים לגבשה.

העמדה הזו צריכה לבחון סוגיות שנוגעות למשפט הבין-לאומי ולזכויות הפלסטינים, ולהשפיע גם על זכויות המתנחלים.

בדיווח נאמר, כי אם יש התיישבות שלא בודקים מה ההשפעה המשפטית של המהלך הזה עליה, הזכויות של המתיישבים שבה בהחלט יכולות להיפגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות