מחווה מפתיעה של נשיא אוקראינה היהודי או ‘מניפולציה מכוערת’

הנשיא האוקראיני וותר על המקומות שהוקצו לו ולמשלחת האוקראינית בטקס - לטובת ניצולי שואה • הנשיא האוקראיני כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האנשים הללו ראויים לכבוד יותר מכל" • גורמים ישראליים: "מניפולציה מכוערת, עצוב שהוא עושה שימוש ציני באירוע בעל חשיבות גדולה לעולם"
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התש"פ / 23.01.2020 10:51

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי החליט לוותר על המקומות שהוקצו לו ולמשלחת האוקראינית בטקס של פורום השואה הבינלאומי שיתקיים היום (חמישי) ב”יד ושם”, לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

את הכרטיסים ביקש זלנסקי להעניק לניצולי שואה שביקשו להגיע לטקס. מחווה דומה עשו גם שרי הממשלה זאב אלקין, אופיר אקוינס, אמיר אוחנה ויפעת שאשא-ביטון.

הנשיא האוקראיני צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “הבנו שניצולי שואה רבים לא יכלו לקחת חלק בפורום השואה הבין-לאומי. המשלחת שלנו החליטה לתת להם את מקומה, כפי שעשו שרים ישראלים רבים. האנשים הללו ראויים לכבוד הזה יותר מכל”.

זלנסקי  הוסיף: “אנחנו נשתתף בכל האירועים האחרים ונערוך פגישות רשמיות כמתוכנן”.

המשלחת האוקראינית נחתה בישראל הלילה בשעה 04:00.

גורמים ישראלים הגיבו להחלטה וכינו אותה “מניפולציה מכוערת”.

הגורמים הוסיפו: “לאחרונה עלו טענות שונות מצד האוקראינים (בחירת נואמים, גודל משלחת וכו’). עצוב שזלנסקי עושה שימוש ציני באירוע בעל חשיבות גדולה לעולם”.

גם ביד ושם הגיבו להחלטת זלנסקי: “הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה שהוא מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכותרתו ‘זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות'”.

זלנסקי פרסם פוסט גם בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: “החלטנו לוותר על מקומי שלי ושל שאר המשלחת לטובת האנשים המיוחדים והאמיצים האלה. כלי תקשורת דיווח שכמה שרים בממשלת ישראל עשו את אותו הדבר. אני חושב שזה נכון. בנוסף, אין זה מפחית בשום צורה את הנצחת הקורבנות מטעם המשלחת האוקראינית לאחת הטרגדיות האיומות במאה ה-20.

“אבל אלה שזכאים לכך צריכים להשתתף באירוע – אלה שהשיגו את מעשה הגבורה הגדול ביותר – הצילו את חייהם, כשהחיים היו כמעט בלתי אפשריים”.

מוקדם יותר נחתו בנתב”ג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס לקראת השתתפותם בפורום השואה העולמי.

.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות