ביטן בחקלאות; ציפי חוטובלי שרת התפוצות – וכבר קורצת לרפורמים

סבב מינויים בממשלה: חוטובלי תמונה לשרת התפוצות - ותהיה האישה הראשונה מהציונות הדתית שתשב סביב שולחן הממשלה: "כל הזרמים ירגישו בבית בישראל" • יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה, ויצחק כהן מש"ס לשר השיכון • דוד ביטן ימונה לשר החקלאות
אריה ריבקינד
ח' טבת התש"פ / 05.01.2020 17:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אחר הצהריים (ראשון) למנות את סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד) לתפקיד שרת התפוצות. זו הפעם הראשונה שאישה מהציונות הדתית תשב סביב שולחן הממשלה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הודתה לראש הממשלה על החלטתו למנותה לתפקיד שרת התפוצות.

”אני מודה לראש הממשלה נתניהו על המינוי. כשרת תפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם”, אמרה חוטובלי.

עוד החליט נתניהו כי שרת הבינוי יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה, וסגן השר יצחק כהן (ש”ס) ימונה לשר השיכון והבינוי.

כמו כן הוחלט למנות את ח”כ דוד ביטן לשר החקלאות ופיתוח הכפר. בכיר בליכוד אמר כי נתניהו התחייב בפני ביטן למנותו לתפקיד שר הרבה לפני פתיחת החקירות בעניינו, וראש הממשלה עמד במילתו.

בסיעת כחול לבן תקפו את החלטת רה”מ נתניהו למנות את ביטן לשר החקלאות: ”ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. כך הפכה ממשלת נתניהו לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו”.

השר דוד אמסלם הגיב: ‏”קודם מבקשים מראש הממשלה להתפטר מתפקידי השרים, אחר כך מתלוננים על השרים החדשים…

“חברי בשמאל ובתקשורת – כמו שלא קבעתם מי יהיה יו”ר הליכוד, כך לא תקבעו מי יהיו שרי הממשלה. ברכה והצלחה לשרים חוטובלי, ביטן, שאשא-ביטון ויצחק כהן – מינויים טובים וראויים, שישרתו נאמנה את אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות