‘הצבעה זה כמו מצווה לאכול מרור’: השופט הנדל ציטט את החזון איש

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, בראשות השופט ניל הנדל, התכנסה לראשונה במשכן הכנסת, לקראת פתיחת מערכת הבחירות • מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית: "עוד פחות משלושה שבועות אנחנו מגישים את הרשימות ואין עדיין כלום"
אריה ריבקינד
כ' כסלו התש"פ / 18.12.2019 16:22

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח הבוקר (רביעי) את ישיבת מליאת ועדת הבחירות המרכזית הראשונה לכנסת ה-23.

“חבל שהגענו לרגע הזה, זה רגע מאד קשה. צריך לתת ברכת הצלחה שהכל יעבור חלק ותקין, וסומך על ניסיונכם אבל אין על מה לברך”, אמר אדשלטיין. “אמרתי שהבחירות לא יביאו לשום הכרעה, ושלא יהיו בחירות שלישיות. באחד צדקתי, בשני טעיתי והלוואי שלא כך היה”.

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23 , שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, אמר: “שאלו פעם את החזון איש האם צריך להצביע בבחירות לכנסת – והוא השיב ‘כן, זו מצווה. חייבים לבחור’. שאלו: איזה מן מצווה זו – כמו לאכול מצה בפסח? והוא השיב: ‘לא, כמו לאכול מרור בפסח'”.

הנגל הוסיף: “בשיחות שהיו לי בשבוע האחרון למדתי כמה זה מורכב, כמה זה קשה. צריך לטפל בהרבה דברים”.

מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית עו”ד אורלי עדס אמרה: “שלוש מערכות בחירות בשנה זה משהו אחר, היסטורי ואני מצטרפת לתקוות שזו גם תהיה המערכת האחרונה. זו מערכת אחרת ושונה, גם מבחינת לוח הזמנים שלה, עוד פחות משלושה שבועות אנחנו מגישים את הרשימות ואין עדיין כלום. עדיין לא העלנו את המערכת הממוחשבת לאוויר, אני כן מתחייבת ואומרת ששום תהליך שקשור בבחירות ראויות ותקינות לא ייפגע. נעשה הכל כדי שהתהליך יבוצע על הצד הטוב ביותר מבלי לפגוע בזכויות. זו התחייבות אישית שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות