יהודי בריטניה חוגגים I ניצחון סוחף לבוריס ג’ונסון ולשמרנים בבחירות

תוצאות המדגמים בבריטניה מעידות: הישג חסר תקדים לשמרנים בבחירות • מפלגתו של ראש הממשלה ג'ונסון קיבלה רוב גדול בפרלמנט ולא תזדקק לשותפות • הלייבור שאותה הוביל ג'רמי קורבין התרסקה ל-191 מושבים בלבד - כ-70 פחות מאלו שהיו לה
נתן פרל
ט"ו כסלו התש"פ / 13.12.2019 01:58

מדגמי הבחירות שפורסמו הלילה (שישי) בבריטניה מציגים הישג חסר תקדים: המפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג’ונסון זכתה ברוב גדול ממושבי הפרלמנט.

בעקבות תוצאות המדגמים,  אנחת רווחה בקרב חברי הקהילה היהודית בבריטניה, שחששו מאוד מהישג של הלייבור בראשות קורבין האנטישמי.

לפי המדגם של BBC וסקיי ניוז, המפלגה השמרנית השיגה 368 מושבים בפרלמנט, בעוד הלייבור שאותה הוביל ג’רמי קורבין התרסקה ל-191 מושבים בלבד – כ-70 פחות מאלו שהיו לה בפרלמנט היוצא.

מדובר בתוצאה הנמוכה ביותר שרשמה המפלגה מאז 1935.

אם תוצאות האמת יהיו דומות לתוצאות המדגמים – ג’ונסון יוכל לאשר את הסכם הברקזיט בקלות ולממש את החלטת העם הבריטי לצאת מהאיחוד האירופי.

כדי לשלוט בפרלמנט נחוצים 320 מושבים, ולפי המדגמים השמרנים זכו ברוב גדול שיאפשר להם להקים לבדם ממשלה.

מדובר באחד ההישגים האלקטורליים הגדולים ביותר של המפלגה השמרנית בשני העשורים האחרונים.

ג’ונסון אמר לאחר פרסום תוצאות המדגם: “אנחנו חיים בדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם. תודה לכל המתנדבים והמועמדים”.

ראש הממשלה הבריטי שלח לחברי מפלגתו אימייל, בו כתב: “מקווה שתיהנו בחגיגות הלילה. אתם עמדתם מאחורי הקמפיין הזה, לא יכולנו לעשות את זה בלעדיכם”.

דובר מפלגת הלייבור אמר בתגובה לפרסום המדגמים, כי מוקדם מדי להכריז על תוצאות הבחירות. הוא הוסיף כי במפלגה ידעו ש”אלו יהיו בחירות מאתגרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות