סקר: הפער בין גוש הימין לשמאל הצטמצם למנדט אחד, ליברמן יורד

סקר 'מאגר מוחות' עבור 'ישראל היום': פער הגושים הצטמצם - 56 מנדטים לימין, 57 לשמאל • 34%: נתניהו אשם בכך שלא הורכבה ממשלה; 31%: ליברמן אשם
אריה ריבקינד
כ"ו חשון התש"פ / 24.11.2019 11:59

הודעת היועץ המשפטי על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה תשפיע על דפוסי ההצבעה של הציבור?

מסקר ‘מאגר מוחות’ שנערך ב־21 ו־22 בנובמבר ופורסם הבוקר (ראשון) בעיתון ישראל היום, עולה כי 64% מהציבור לא סברו שהודעת היועמ”ש תשפיע על הצבעתם בעתיד.

18% סברו שלא יצביעו לליכוד במקרה של הגשת כתב אישום, ואילו 4% סברו שהגשת כתב אישום תגרום להם להצביע לליכוד ולנתניהו.

יש להדגיש כי מרבית הנשאלים השיבו על הסקר לפני הודעת היועץ ומקצתם אחריה. כלומר, אין לראות בסקר משום אינדיקציה מובהקת לעמדות הציבור לנוכח ההודעה הדרמטית.

בקרב מצביעי הליכוד, 9% העידו שהגשת כתב אישום תמנע מהם להצביע לליכוד ולנתניהו, אך 13% השיבו כי הדבר יעודד אותם להצביע לליכוד פעם נוספת ו־17% טרם גיבשו עמדה.

הפער בין גוש הימין לשמאל הצטמצם לעומת הסקר הקודם – והוא עומד כעת על מנדט אחד בלבד: 56 מנדטים לגוש הימין־חרדים, ו־57 לגוש השמאל עם המפלגות הערביות.

לפי הסקר, הליכוד מקבל 33 מנדטים, בעוד כחול לבן מקבל 34 מנדטים. ישראל ביתנו נחלשת ל-7 מנדטים (לעומת 9 בסקר הקודם).

הרשימה המשותפת מקבלת 13, ש”ס ויהדות התורה – 8 כל אחת, ימינה – 7 מנדטים, המחנה הדמוקרטי – 6, והעבודה גשר – 4.

עם זאת, מי שנתפסים כאשמים בכישלון הרכבת הקואליציה והממשלה הממשלה יותר מכל הם נתניהו (34%) וליברמן (31%).

9% האמינו כנראה שלפיד “סנדל” את גנץ, והוא האשם העיקרי בכישלון הרכבת הקואליציה, ורק 4% מאשימים בכך את גנץ עצמו. 2% מאשימים את המפלגות החרדיות, ול־20% לא היתה דעה.

נתניהו יכול להיות מרוצה ביחס לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: 44% חושבים שנתניהו, לעומת 37% הסבורים שבני גנץ. צריך להדגיש שנתניהו מגדיל את יתרונו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, אף שרוב הציבור רואה בו – ולא בגנץ – את האשם בכישלון הרכבת הקואליציה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות