המו”מ: החרדים יהיו מוכנים להתפשר עם ליברמן, כולל חוק הגיוס

בפגישת 'בלוק הימין' עלתה השאלה האם להזמין את ליברמן לפגישת מו"מ - ואיש לא התנגד • גורמים ב'בלוק' ל'מעריב': החרדים רומזים כי הם מוכנים להתפשר איתו בכמה תחומים, אבל זה יכול לקרות רק אם יהיה מו"מ • ליברמן: אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך נניח הצעה משלנו
חרדים 10
ג' תשרי התש"פ / 02.10.2019 15:03

ראשי מפלגות הימין, שנפגשו הבוקר (רביעי) עם ראש הממשלה והשרים יריב לוין וזאב אלקין, סיכמו כי ממשיכים עם ה’בלוק’.

מהפגישה נעדרו נפתלי בנט, שטען כי לוח הזמנים לא איפשר לו להגיע, ויו”ר, ש”ס אריה דרעי, שנועד עם נתניהו לפני כן בארבע עיניים במעונו בבלפור, במשך כשעה.

במהלך הישיבה עלתה השאלה, אם כדאי להזמין רשמית את יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לפגישה עם נתניהו.

לפי דיווח של אנה רייבה ברסקי ב’מעריב’, ראש הממשלה שאל מה דעת המשתתפים: לקרוא פומבית לליברמן להגיע לפגישה איתו עוד בטרם יחזיר את המנדט לנשיא המדינה.

זאב אלקין, יריב לוין, איילת שקד ומשתתפים נוספים תמכו ברעיון. לא היו מתנגדים.

הנימוק שהעלו ראשי המפלגות היה כי ליברמן מוכן להגיע, אם יוזמן, ולכן זה יהיה נכון ציבורית לפנות אליו ולהזמין אותו. חלק מהמשתתפים הסכימו כי מהלך כזה  יאפשר לנתניהו להראות כי עשה עוד ניסיון כדי למנוע בחירות.

עם זאת, כרגע הכיוון של ליברמן לא נראה ריאלי, ולהערכת גורמים בבלוק הימין, לא תהיה התקדמות עד שכחול לבן לא יחזירו את המנדט לנשיא גם הם.

לדבריהם, כאשר המערכת תגיע לישורת האחרונה, כלומר, ל-21 ימים האחרונים לניסיונות להקים קואליציה – הצדדים עשויים להתפשר.

אותם גורמים אמרו ל’מעריב’, כי החרדים רומזים כי הם מוכנים להתפשר עם ליברמן בכמה תחומים, כולל נוסחת חוק הגיוס ודברים נוספים, אבל זה יכול לקרות רק אם יהיה מו”מ עם ישראל ביתנו ולא בשלב הנוכחי.

בתוך כך, המטה המצומצם של מפלגת ‘ישראל ביתנו’ נפגש בצהריים בירושלים ודן במצב הפוליטי שנוצר. בדיון הודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה היום, הן בחירות חדשות.

במפגש אמר יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן, כי “נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד.”

ליברמן הוסיף כי הוא מקווה שעדיין במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, “אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ‘ישראל ביתנו’ תניח הצעה משלה לשתי הסיעות.

״בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה״, אמר ליברמן.

כמו כן, הבהיר שינצל את יום השבעת הכנסת ה-22 מחר למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד.

יו”ר צוות המו”מ של הליכוד, השר יריב לוין, נשאל הבוקר בערוץ 7, על אפשרות חבירה לאביגדור ליברמן – והשיב: “ליברמן, הוא לב הבעיה. הרי כל המצב שהגענו אליו נובע מסירובו להיכנס לממשלה בפעם הקודמת. אם ישנה את דעתו נוכל להקים מיד ממשלה, אבל לצערי הרב, אם בפעם הקודמת הוא לא הסכים הסיכוי שזה יקרה כעת הוא נמוך מאוד. אין גישושים.

“אני יכול לומר בצורה ברורה שאנחנו מציעים לליברמן להיות חלק מממשלה ששותפות לה כל השותפות שאיתן ישב בעבר על בסיס הסכם קואליציוני שהצענו לו בפעם הקודמת, שהוא הסכם נדיב מאוד שנותן מענה לכל הבטחות הבחירות שהיו לו אז. הוא לא בא אז וספק רב אם יבוא כעת. אם הוא היה מגיע זה היה מגדיל את הסיכוי ש’כחול לבן’ היו מגיעים לשיחות הללו בנפש חפצה, אבל כנראה שמה שקרה בפעם הקודמת, שנגררנו לבחירות בגלל הסרבנות של ליברמן, יקרה הפעם גם בגללו וגם בגלל יאיר לפיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות