מתערבים בפוליטיקה? בי”ד רבני חב”ד פסק: ‘לא’ לעוצמה יהודית

חברי "בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש", הגוף העליון של חב"ד בישראל,  פרסמו הערב החלטה: "אסור להצביע למפלגה שספק אם עוברת את אחוז החסימה" • הרבנים מדגישים: "המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של חב"ד והדברים הם על דעתם בלבד"
אריה ריבקינד
ו' אלול התשע"ט / 05.09.2019 23:00

חברי “בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש”, הגוף העליון של חסידות חב”ד בישראל,  פרסמו הערב (ליל שישי) מכתב לפיו חל איסור להצביע למפלגות אשר יש ספק אם הן  עוברות את אחוז החסימה.

המשמעות: רבני חב”ד מורים לחסידים, שרבים מהם הצביעו בעבר עבור ‘עוצמה יהודית’ – שלא להצביע לבן גביר.

“ידועה דעתו של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו כי תנועת חב”ד אינה מפלגתית”, פותחים הרבנים את מכתבם, “ואין לנו השתייכות למפלגה כל שהיא. עניינינו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו”.

הרבנים ממשיכים: “אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד, וכל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד והדברים הם על דעתם בלבד.

“יחד עם זאת, ידועה דעתו הק’ של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע, והוראתו ‘להצביע בעד הרשימה היותר חרדית’, שתדאג לשלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ”.

בהמשך לכך מדגישים הרבנים: “על פי דברי קודשו, ש’מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’ – הרי שהצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה – משמעותה המעשית היא הענקת הקולות לרשימות המתנגדים על ה’ ותורתו והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח”ל. לכן אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה”.

הרבנים ציינו: “כל הנ”ל הינה הוראה כללית מבית הדין הנוגעת לכלל חסידי חב”ד בארץ הקודש, וכל הוראה או התבטאות פרטית מאשר הח”מ אינה מייצגת את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד כלל”.

 

על המכתב חתומים הרבנים הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, אברהם מיכאל הלפרין, הרב משה הבלין,  הרב יוסף הכט, הרב אליהו יוחנן גורארי והרב מנחם מענדל גלוכובסקי.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”בית הדין של חב”ד באמירה ברורה וחשובה. מי שמצביע למפלגות שיש ספק אם עוברות את אחוז החסימה מצביע למעשה לרשימת המתנגדים לה’ ולתורתו. אסור להצביע למי שלא עובר בוודאות את אחוז החסימה”.

יצוין, כי גם לפי שני סקרים שפורסמו הערב, בחדשות 12 ובחדשות 13, ‘עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה.

פטל: אין סיכוי, תפרשו 

עו”ד יורם שפטל, המקורב מאוד לאנשי עוצמה יהודית, קרא אמש לאנשי המפלגה לפרוש מהמירוץ לכנסת ה-22 – כדי למנוע נזק למחנה הלאומי.שפטל התעמת עם עו”ד איתמר בן גביר, יו”ר עוצמה יהודית באולפן ערוץ 20, והתייחס לטענת אנשי עוצמה כי הם עומדים על סף החסימה.

“בכל הכבוד, אין שום דרך בעולם ש-70 אלף יכול להפוך ל-140 אלף. אין שום דרך בעולם שזה יכול לקרות. לטובת מניעת הקמתה של ממשלת שטן אדומה הם חייבים לפרוש”.

אמש אמר גורם פוליטי בכיר: “נתניהו השקיע שבועיים כדי ללמוד לעומק האם יש איזשהו סיכוי להעביר את עוצמה יהודית את אחוז החסימה. לאחר ניתוח מעמיק של מספר סקרי עומק ובדיקות סטטיסטיות, עלה באופן ברור כי הסיכוי עומד על 0%”.

לדבריו, “אין שום תרחיש שבן-גביר עובר את אחוז החסימה. תוצאות הבדיקה של נתניהו העלו שבן גביר עתיד לשרוף כמעט 70,000 קולות, קצת מעל 2 מנדטים, בדיוק מה שחסר לגוש הימין על מנת להגיע ל-61 מנדטים.

“אחוז החסימה דורש כ-140,000 קולות. מטרתנו למנוע זריקת קולות לפח. 70,000 הקולות הללו ימנעו הקמת ממשלת ימין”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא התערבות בפוליטיקה - עת לעשות לה'
    06/09/2019 06:12
    חבדניק
  1. לא כל דבר זה פוליטיקה.
    מזהים פה סכנה אמיתית לעם היושב בציון (אוטובוסים מתפוצצים אומר לכם משהוא? לא תקום פעמיים צרה).
    צריך לעשות הכל כדי למנוע ממשלה שתביא לסיכון יהודים ה”י.
    נתניהו זה לא כוס התה של אף יהודי חרדי וגם לא כוס קפה של יהודים דתיים ושומרי מסורת בכלל. אבל מתוך ההצעות שעומדות על הפרק חובת השעה לוודא שמצביעים לא עושים שטויות, כדי שלא נשלם מחיר מאוד יקר, והיינו כבר במקום הזה. לצערנו.

  2. מי נלחם בעוצמה?
    06/09/2019 06:40
    החרדי מגבעתיים
  3. בכוונתי להצביע לכחול לבן כי היא עוברת את אחחוז החסימה. נכון אני חרדי וצריך להצביע למפלגה ששומרת על שלימות התורה, העם והארץ. גם בכחול לבן יש את זה. יש שם נציגה חרדית שתלחם עבורי בעד שלימות התורה והעם. יש שם רמטכלים לשעבר וברור שהם ילחמו בעד שלימות הארץ.
    חשיבה נשמעת לכם הגיונית ושפויה?
    אנחנו לא נביאים ולכן לא יודעים כמה מתביעםיש באמ לכל מפלגה, אחוז חסימה תלוי במצביעים ויש מספיק מצביעים 7שחושבים כמו עוצמה. במקום להוריד להם את המוטיבציה עדיף לעודד את המתנדנדים שיצביעו עוצמה.
    זו המפלגה היחידה שהתחייבה על שלימות התורה העם והארץ שבלעדיו כל השאר לא רלוונטי.
    יהדות התורה ברחה מהמליאה בגירוש יהודי גוש קטיף. ש”ס שותפה פעילה באסון אוסלו. ימינה ינה מפלגה חרדית ולא תפרוש כאשר יש סילוק יהודיםם מהתנחלויות. למפלג זו הכסא חשוב יותר מהמצע.
    לכן רק עוצמה רק עוצמה
    אם עוצמה פורשת רב המצביעם שלה ישימו פתק לבן.

  4. דת ופוליטיקה זה כמו מלאך מול זונה
    06/09/2019 07:51
    משה
  5. רבנים שמתעסקים בפוליטיקה מזהמים את ✋ ידיים.