צפו: כשאיילת שקד וסמוטריץ’ ענו ל’גולש יאיר נתניהו’ על שאלה קשה

במהלך שידור חי בפייסבוק הפנה בנו של ראש הממשלה שאלה לראשי 'ימינה': האם ימליצו על אביו לראשות הממשלה? • סמוטריץ השיב לו וביקש: "אל תכפיש, אל תייצר קמפיינים"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ט / 04.09.2019 15:51

ראשי ימינה, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ’, ענו היום (רביעי) בפייסבוק LIVE לשאלות גולשים, לאחר שאתמול  נתניהו אמר בכנס בחירות בקרית אתא: “אסור לבזבז קול על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, או על מפלגות שזה לא משנה אם יקבלו 8 או 9 מנדטים”.

דברי ראש הממשלה נועדו להסיט קולות מ’ימינה’ אל הליכוד.

בין מי שהציגו להם שאלות  היה גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו – ששאל האם בכוונתם להמליץ על אביו לאחר הבחירות.

שקד אמרה: ”יאיר, אנחנו נמליץ רק על אבא שלך לראשות הממשלה ולא על אף אחד אחר, אז אתה יכול להתקדם”.

שר התחבורה ח״כ בצלאל סמוטריץ הוסיף ואמר: ״ואני אגיד לך עוד משהו יאיר – יש לי הערכה גדולה לאבא שלך. יש לי גם לא מעט וויכוחים ומחלוקות איתו וזה בסדר, אנחנו מנהלים את זה עניינית ומכבדים.

“אני בהחלט רוצה למשוך אותו הרבה יותר לימין ולווודא שהוא לא יקים עוד פעם ממשלת שמאל כפי שהוא עשה”.

הוא הוסיף: “יש לי הערכה גדולה אליו ויש לי גם הערכה גדולה אליך, ואני חושב שמסע ההכפשות והשקרים שאתה עובר הוא בלתי מתקבל על הדעת, ואין לי ספק שאני הייתי מרגיש נורא ואיום וילדיי היו מרגישים נורא ואיום עם היו עוברים את זה.

“חז״ל אמרו מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך – לכן, אל תאמץ אותם שיטות. אל תכפיש, אל תייצר קמפיינים. אתה יודע מצויין שאנחנו מפלגת ימין, אתה יודע מצויין שאבא שלך הוא מועמד הימין היחידי לראשות הממשלה, אתה יודע מצויין שאנחנו הולכים להמליץ עליו והולכים להקים איתו ממשלת ימין.

“אגב, יהיו לנו דרישות, זה נכון. אנחנו נרצה שהממשלה לא תהיה ממשלת ימין רק בכותרת אלא גם במעשים – במשפט בהתיישבות ובבטחון. אל תעיף ספינים שאתה יודע מצוין שאין להם שום אחיזה במציאות. אגב, כמו שעושים לך וקשה לך, אז תראה איך אתה מרגיש ואל תגרום לנו להרגיש אותו דבר”.

לגבי שאלתו של יאיר נתניהו מדוע ב’ימינה’ לא תוקפים את יו”ר ‘ישראל ביתנו’ אביגדור ליברמן – ענה השר סמוטריץ’: “ליברמן היה שר הביטחון של אבא שלך, לא שלנו. לא אנחנו הכנסנו אותו לממשלה הקודמת, לא אנחנו נתנו לו את תפקיד שר הביטחון. ליברמן הוא באמת פוליטיקאי ציני וחסר אחריות שלמעלה מ-20 שנה בפוליטיקה הישראלית לא הטביע ולו חותם אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות