טיבי: ‘אני בעל הבית כאן!’ • המפגינים: “צבועים, מנוולים!”

בית המשפט העליון דן בעתירה של השמאל והרפורמים לפסול את רשימת עוצמה יהודית ומועמדיה • מרזל בדיון: "אם אמרתי משהו אני חוזר בי" • בן גביר הבטיח: "לא תהיה אצלנו גזענות" • פעילי ימין התעמתו עם חברי הרשימה המשותפת: "מהללי שהידים, תחזור למצרים תחזור לסוריה" • צפו
אריה ריבקינד
כ"א אב התשע"ט / 22.08.2019 13:50

הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון דן הבוקר (חמישי) בבקשה של מפלגות השמאל והרפורמים  לפסול את רשימת ‘עוצמה יהודית’ מלהתמודד לכנסת ה-22 ואת מועמדיה – עו”ד איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

בהמשך ידונו השופטים בעתירה נגד ריצת הרשימה המשותפת.

כשנציגי הרשימה המשותפת הגיעו אל בית משפט העליון הם נתקלו בפעילי עוצמה יהודית, ומחוץ לאולם בית המשפט התפתחה מהומה.

פעילים מהימין קראו לעבר ח”כ אחמד טיבי: “מהלל השהידים יהיה בכנסת – תתבייש לך! אתם צבועים רוצחים יהודים. מנוולים!”.

טיבי השיב להם: “אני בעל הבית כאן!”

הפעילים ענו: “תחזור למצרים תחזור לסוריה”.

 

עו”ד איתמר בן גביר, שייצג את רשימת עוצמה יהודית וברוך מרזל, אמר במהלך הדיון בעניינו של מרזל, כי אם בית המשפט העליון אישר את התמודדותה של חנין זועבי, אין שום סיבה שלא יאשר את התמודדותו של מרזל. “אין שום סיבה שלא לאשר את מרזל. אין אמירה אחת שלו שמגיעה לרמת המעשים שלה”.

בן גביר הוסיף כי מרזל כשל בלשונו בהתבטאויותיו בעבר – ומרזל אמר בדיון: “אם אמרתי משהו אני חוזר בי”.

השופטת ענת ברון הגיבה כי זו לא הפעם הראשונה שהוא התנצל. השופטים טענו כי קשה לקבל את הטענה שמרזל לא היה מודע לתכנים שעולים בעמוד הפייסבוק שלו.

בן גביר ענה כי הוא שלח מכתב לחברת פייסבוק בבקשה להוריד את הדף. לטענתו, “נימוקי פסק הדין הקודם עשו אצלנו מהפכה אני עומד בראש הרשימה. ולא תהיה אצלנו גזענות”.

מרזל עצמו קיבל במהלך הדיון את רשות הדיבור, ואמר בין היתר לשופטים: “אני לא חושב שכל הערבים אותו דבר. יש רעים ויש בסדר שאני יכול לחיות איתם. אגב, גם לא כל היהודים צדיקים. עופר כסיף אויב שלי כמו אחמד טיבי”.

הוא הוסיף: “הרפורמים לא הביאו את המחלוקת שהייתה ביני לבין לה פמיליה. כשהובא שחקן כדורגל ערבי לבית”ר ירושלים, אמרתי לאנשי לה פמיליה שאם הוא לא פועל נגד מדינת ישראל, אז אין לי בעיה איתו”.

בנוסף, התייחס עו”ד בן גביר לכך שבמסגרת הבקשה לפסול את רשימת עוצמה יהודית, ביקשו הרפורמים לפסול גם את אדווה ביטון, מועמדת המפלגה לכנסת, ואמה של הילדה אדל ביטון הי”ד שנרצחה בפיגוע אבנים.

בן גביר התייחס לכך שהובא ציטוט של ביטון שנחתך גם הוא בידי אנשי התנועה הרפורמית, ואמר: “מי שמסלף דברים של אם שכולה לא רק עושה מעשה שלא ייעשה, אלא הוא שם מכשול בפני בית המשפט”.

עו”ד ארי שמאי, המייצג את גופשטיין  – שלא הופיע לדיון  – טען  כי פעילותו ממוקדת בהתנגדות בהתבוללות. “קשה לנתק בין דבריו של גופשטיין למורשת – ממורשת התנ”ך, ממורשת חוק השבות, וממורשת ז’בוטינסקי. המורשת של גופשטיין היא מניעת התבוללות. מה שמניע את גופשטיין היא לא שנאת הערבים, היא לא שנאת הגויים, אלא מניעת התבוללות”.

שמאי הוסיף: “רוב ‘המסה הקריטית’ שהוגשה היא מקטעי עיתונות, מדברים שלא בקולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוזי דיין
    22/08/2019 17:48
    משה
  1. יהודי נאמן לעמו ואלוהו ,לא נמדד בתלבושת יצוגית לשיוך קבוצה בחרה.מאחל לו מנוחת הלב ושלוות הנפש עם האל