למדינה הזו התכוון אולמרט לנסוע. ואז צץ איום שהשאיר אותו בבית

ראש הממשלה לשעבר תכנן לטוס לשוויץ, אך השלטונות הזהירו כי עם נחיתתו הוא ייעצר לחקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה ב'עופרת יצוקה • אולמרט התווכח, אך בסוף נכנע להחלטת משרד הביטחון - וביטל את נסיעתו
חרדים 10
כ"ב תמוז התשע"ט / 24.07.2019 23:10

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ביטל נסיעה מתוכננת לשוויץ מחשש שייעצר שם בגין פשעי מלחמה. כך דווח הערב (רביעי) אמנון אברמוביץ’ בחדשות 12.

אולמרט, שהיה ראש הממשלה במבצע ‘עופרת יצוקה’ ובמלחמת לבנון השנייה, תכנן לנסוע שלשום לציריך, אך בשל אזהרה שקיבל ממשרדי הביטחון והמשפטים, שהפצירו בו לבטל את הנסיעה – הוא נותר בארץ.

לפי הדיווח, במהלך סוף השבוע התקבלה הודעה משלטונות שוויץ במשרד החוץ ובמשרד המשפטים, לפיה ברגע שאולמרט ינחת בציריך הוא יילקח לחקירה בחשד לפשעי מלחמה.

למרות זאת, אולמרט הודיע שייסע. הוא הבהיר: “הובלתי מלחמה נגד ארגוני טרור נגד החמאס ונגד הג’יהאד האסלאמי ולאחר המלחמה הגיעו הנה שישה ראשי מדינות ושרי חוץ לתמוך במדינת ישראל. אם איחקר על מלחמת לבנון השנייה הרי שחיזבאללה הוא ארגון טרור”.

אולם, למרות כל טענותיו ובעקבות דיון שהתקיים בין גורמים משפטיים לגורמים במערכת הביטחון, נמסר לו כי אם ינחת במדינה הוא עלול להיעצר – מה שיגרום למבוכה דיפלומטית גדולה לישראל.

בעקבות כך, הנסיעה בוטלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות