כך פתר מרגי את הצרה שנפלה לפתע על הראש של מנהלי הישיבות

משרד החינוך דרש ממנהלי הישיבות לשלוח עד ח' בתמוז תוואי מדויק לטיול 'בין הזמנים', כדי לקבל אישור יציאה - למרות שמנהלי הישיבות לא יכלו לעשות זאת, משום שטרם קיבלו אישורים ממשרד הנגב והגליל שהתקציב אושר • אחרי פניה של מרגי, מודיע מנהל האגף: לא נמנע אישור גם מעבר למועד
שרי רוט
כ"א תמוז התשע"ט / 24.07.2019 10:51

בעקבות חשיפת חרדים 10: אחרי הדרישה של המחוז החרדי במשרד החינוך ממנהלי הישיבות לשלוח עד ליום ח’ תמוז תוואי מדויק לטיול המתוכנן, כדי לקבל אישור יציאה, זאת למרות שמנהלי הישיבות טרם קיבלו אישורים ממשרד הנגב והגליל כי התקציב שביקשו לטיולי ‘בין הזמנים’ אושר – משיב היום (רביעי) מנהל ‘אגף חברה ונוער’ במחוז החרדי על הטענות.

• עוד בנושא:

חלמאות או רשעות? זו הצרה שנפלה על הראש של מנהלי הישיבות

במכתב ששיגר מנהל האגף מאיר אסרף לח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, הוא כותב לו: “ברצוני להקדים ולומר כי מטרת המכתב שנשלח ובו ההנחיות ליציאת טיולים של מוסדות החינוך בתקופת בין הזמנים, היא לאפשר לתלמידי המוסדות לצאת לטיולים ולמחנות באופן בטוח מאורגן ומסודר ועל פי הנהלים המקובלים”.

לדבריו, “אנחנו משתדלים לעשות את המיטב מול המוסדות על מנת שיפעלו ויארגנו את פעילות הקיץ בהתאם לכללי חוזר מנכ”ל בנושא הטיולים והפעילות החוץ בית ספרית”.

מנהל האגף מבהיר: “המועד שנקבע (19\7\11) להעברת בקשות לקיים פעילות הקיץ הוא על מנת לזרז את מנהלי המוסדות להיערך בהתאם לכללים לקראת פעילות בין הזמנים. ברצוני להדגיש כי בכל מקרה לא מנענו ולא נמנע בעתיד משום מוסד לקבל אישור לטיול גם מעבר למועד זה ובלבד שיעמדו בתנאי הסף ליציאה לטיול.

“תנאים אלה כוללים תאום בטחוני מול הלשכה לתאום טיולים אישור מפקח והכשרת איש מצוות ההוראה במוסד החינוכי כאחראי טיול”.

במכתב זה חוזר בו, בעצם מנהל האגף ממכתב קודם ששידר למנהלים, בו נאמר: “מוסד המעוניין לקבל אישור על פעילות עד בת יומיים חייב לקבל אישור מפקח המוסד על הפעילות…  את האישור החתום יש להעביר למוקד טבע/ללשכה לתיאום טיולים כתנאי לקבלת האישור לטיול. יש להעביר את הבקשה לאישור עד ליום חמישי ח’ תמוז 11/07/19.

“לתשומת ליבכם! לא תאושר פעילות מעבר למועד זה”.

אחד המנהלים אמר לאחר קבלת המכתב הראשון לחרדים 10:  “הגיוני שהמנהלים יידעו כבר היום, כמה שבועות לפני החופשה, לאן ייצאו, מתי וכמה? לא הגיוני!

“אבל יותר מזה: עדיין לא התקבלו אישורים ממשרד הנגב והגליל – סתם כי הפרוצדורה טרם הסתיימה – אז איך מנהלי ישיבות יכולים לשלוח למשרד החינוך תוואי מדויק של טיול לאישור? הם עוד לא יודעים על מה יקבלו תקציב”.

בעקבות פניות של מנהלי ישיבות – שלא רצו לצאת חלילה לטיולים ללא אישור מסודר ממשרד החינוך – לח”כ יעקב מרגי, הוא פנה במכתב למנהל האגף, וביקש להאריך את מועד האישור לטיולים של מוסדות החינוך.

היום, כאמור, בקשתו התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות