שיאני הגלישה: 90% מחב”ד גולשים ברשת. וכמה ליטאים?

סקר חדש של מכון 'אסקריא' חושף נתונים על הגלישה של החרדים: יותר ממחצית החרדים משתמשים באינטרנט, לרבות כשליש מבחורי הישיבות • מדוע הנשים החרדיות גולשות ב-20% יותר מאשר הגברים, באיזה שלב השימוש באינטרנט של הגברים מזנק, והאם חרדים מעל גיל 65 גולשים?
נוחי גולד
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 19:31

מנתוני סקר מקיף שערך מכון ‘אסקריא’ עולה, כי יותר ממחצית החרדים בישראל גולשים ברשת אינטרנט, 23% מהם גולשים בין פעם בשבוע לפעם ביום, ו-33% גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום.

עוד עולה מהסקר – שפורסם על ידי יקי אדמקר באתר ‘וואלה’ –  השימוש באינטרנט בקרב נשים חרדיות גבוה יותר ב-20% משימוש אצל גברים חרדים – פער הנובע מכך שיותר נשים עובדות במקומות בהם יש אינטרנט.

נתוני הסקר מלמדים, כי 42% מהחרדים לא גולשים כלל באינטרנט, ומפילוח גילאים של המשתתפים בסקר עולה, כי בקרב חרדים מעל גיל 65 גלישה כחלק משגרת החיים היא נחלתם של מעטים: 2.9% בלבד.

לעומת זאת, 46% מהצעירים בגילאים 18 עד 19 – כלומר, גיל הישיבות הגדולות – גולשים באינטרנט בין פעם בשבוע למספר פעמים ביום, ו-52% לא משתמשים כלל ברשת.

לעומת זאת, בגילאים מבוגרים יותר – 20-44, בהם נהוג בחברה החרדית להתחתן או לצאת לשוק לעבודה, אחוז הגולשים באינטרנט גבוה משמעותית – ועומד על 63%.

הסקר בחן גם את השימוש באינטרנט לפי עיסוקו של הגבר, וממצאיו גילו:  59% מהאברכים ו-68% מבחורי הישיבות לא גולשים כלל באינטרנט, לעומת חרדים שיצאו לשוק העבודה אשר 27% מהם בלבד נמנעים מגלישה באינטרנט.

נתון מעניין נוסף מגלה: קרוב ל-10% מבחורי הישיבות גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום. כמו כן, כמעט 22% מהם גולשים בין פעם בשבוע לפעם ביום.

כמעט מחצית מהחרדים הספרדים – 46% ומהחסידים – 46% לא גולשים באינטרנט, לעומת 10% מחסידי חב”ד או 22% מהחוזרים בתשובה.

מהסקר עולה כי חסידי חב”ד גולשים הכי הרבה באינטרנט – 90%, חוזרים בתשובה 77% מהם גולשים באינטרנט, ליטאים – 59% מהם גולשים באינטרנט ו-52% מהחסידים שגולשים. 53% מחרדים הספרדים גולשים באינטרנט בין פעם בשבוע למספר פעמים ביום.

‘אסקריא’ הוא מכון מחקר שמתמחה במגזר החרדי ומספק שירותי מחקר וסקר מקצועיים למגוון צרכים עסקיים וארגוניים. הסקר בוצע לאחרונה בקרב 800 גברים ונשים מהמגזר החרדי באמצעות נציגים שהתפזרו בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ, והתבססו על דגימת שטח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עכשיו אני מבינה איך יש חרדיות פמיניסטיות
    17/07/2019 19:46
    יעל
  1. תראו איך האינטרנט שטף את מוחן