בנט לא מתחייב להמליץ על נתניהו: לא אתן שיהיו עוד בחירות

יו"ר הימין החדש: "אמליץ על מועמד הימין שבאותו הזמן הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה" • על החיבורים: "אם נרוץ עם החרד"לים חלק גדול מהחילונים לא יבואו והם ילכו לליברמן וכחול לבן" • על שקד: "מעריך שתרוץ איתי יחד בבחירות הקרובות. לא נותיר קולות ימין על הרצפה"
חרדים 10
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 18:15

יו”ר הימין החדש, נפתלי בנט, הולך בדרכו של אביגדור ליברמן ומסרב להתחייב שימליץ על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

בראיון לגלי צה”ל אמר הערב (רביעי) בנט כי הוא ימליץ לאחר הבחירות על מועמד הימין לו הסיכויים הטובים ביותר להקים ממשלה, וציין כי יעשה הכל כדי למנוע בחירות חוזרות.

“אמליץ על מועמד הימין שבאותו הזמן הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה. לא אתן שתהיה פה מערכת בחירות נוספת. נתניהו בוודאי לא פסול. במבחן התוצאה, הוא לא הקים ממשלה. אנחנו בבחירות. כזה דבר לא אתן שיקרה”.

יש סיכוי שתמליץ על מישהו אחר מהליכוד?

“אני לא שייך לחבורת ‘רק לא ביבי’. הוא היה ראש ממשלה שעשה המון דברים טובים. אני חלוק. לא הייתי מצביע בעד פיזור הכנסת. הייתי מוצא דרך להקים ממשלת ימין בכל מחיר. רוב הסבירות שהוא יהיה ראש הממשלה, אבל אני אומר – המדינה קודמת. הוא בהחלט לגיטימי ובהחלט סביר שיהיה ראש הממשלה הבאה, ואמליץ על מי שיוכל להקים ממשלה”.

בנט ציין כי אין דם רע בינו ובין מפלגת הבית היהודי, חרף התבטאויות קשות כלפיו במערכת הבחירות הקודמת. “אני יודע שבבית היהודי מצטערים על התבטאויות נגדי. גם מוטי יוגב וגם הרב פרץ התנצלו. פוליטיקה זה לא סרט הוליוודי ואתה עושה חיבורים עם אנשים שקשה לך”.

הוא הוסיף: “אני בדילמה עם איילת שקד מה יותר טוב לגוש הימין. כולנו צרובי אי מעבר אחוז החסימה. אם נרוץ עם הימין הדתי-חרד”לי חלק גדול מהחילונים לא יבואו והם ילכו לליברמן ולכחול לבן”.

על קשריו עם איילת שקד אמר: “איילת ואני בקשר מאוד הדוק ואנחנו חברים עם הערכה הדדית גדולה. אני מאוד מעריך את פועלה כשרת משפטים נהדרת. היא מאוד אהודה ובצדק. למה היא מהססת? אני לא רוצה לפרשן את זה כהיסוס, אלא כשיקול דעת. בימים הקרובים היא תקבל החלטה ואני מקווה ונעריך שנרוץ יחד בבחירות”.

על ריצה משותפת עם רשימת זהות של משה פייגלין – אמר: “ייאמר לזכותו שהוא הביא בשורה ושיח שלא היה בעוצמות גדולות על ימין כלכלי וחירות. במבחן המעשה הפוליטי יש שם יותר אתגר. אני לא יודע עדיין לומר עם מי נרוץ, כל החלופות על השולחן. ב-10 ימים הקרובים נסגר. הבטחתי שלא נותיר קולות ימין על הרצפה. הלקח הגדול הוא חיבורים. אילו חיבורים? נעשה את מה שטוב לימין”.

בנט הוסיף כי הוא לא פוסל גם איחוד עם הליכוד. “לליכוד יש בעיה. הליכוד לבד – ידיו קשורות. הם לא יכולים לגעת במערכת המשפט בגלל החקירות. אני לא פוסל חיבור עם אף אחד. חיבור טכני. כל חיבור שנעשה יהיה טכני, משום שבשורת הימין החדש זה ימין ליברלי של יהדות בלי כפייה, של דתיים וחילונים, של כלכלה חופשית. יכול להיות שנרוץ עם איחוד מפלגות הימין, יכול להיות עם פייגלין. נעשה מה שטוב לימין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי בכלל יבחרנאת בנט
    18/07/2019 19:04
    שבתאי
  1. אפילו בני ביתו לא יבחרו אותו. אומלל שכמותו מדבר מתוך אומללותו