הבלוף של גפני נחשף: אישר בחשאי את שני המיליארד ש’הקפיא’ לחינוך

"אני לא אוהב שעובדים עליי" • בהודעה לתקשורת ובוועדה יו"ר ועדת הכספים הצהיר שלא יאשר העברות תקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך, עד שלא יוסדר תקצוב הגנים לחינוך מיוחד במוסדות מוכרים שאינם רשמיים • אבל מה הוא באמת עשה
חרדים 10
ה' תמוז התשע"ט / 07.07.2019 21:12

לאחר שבלם העברות כספים למשרד החינוך בשל אפליית תלמידים חרדים בגנים לחינוך מיוחד, אישר יו”ר ועדת הכספים משה גפני בחשאי העברה של כשני מיליארד שקלים למשרד.

ככה גפני ‘עובד’ עלינו? לפני כשלושה שבועות הודיע יו”ר ועדת הכספים כי הקפיא העברה של 2.5 מיליארד שקלים למשרד החינוך, עד שהתקציב לגני החינוך המיוחד במוסדות המוכש”ר – שרוב תלמידיהם חרדים – יושווה לזה של הגנים בחינוך הרשמי.

בהודעה מטעם גפני נמסר אז: “יו”ר הוועדה עצר את כל העברות התקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך עד לתקצוב הגננות והילדים בחינוך המיוחד”. בדיון בוועדה הוסיף גפני: “אני לא אוהב שעובדים עליי, ומשרד האוצר לא יעבוד עליי יותר. שיפסיקו באגף התקציבים עם הרשעות הזאת”.

אלא שלפי דיווח של אהרן רבינוביץ ב’הארץ’, שלושה ימים לאחר מכן הוסרו בחשאי כל ההסתייגויות של חברי הוועדה – וההעברה אושרה. טרם אושרה העברת חצי מיליארד שקלים מתקציבו השוטף של המשרד, שגם אותה בלמה הוועדה.

אחד ממגישי ההסתייגויות, ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו, סיפר ל’הארץ’ כי הסיר את הסתייגותו, לבקשת גפני.

“התביעה שלי היתה לאשר את תקצוב הצהרונים, והיתה תביעה נוספת לתיקון האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוכש”ר”, הסביר. “גפני צלצל אליי באופן אישי ואמר לי ‘תשמע, הם (-משרד החינוך) התחייבו שהם יעבירו גם את זה וגם את זה’. אמרתי שאם הם התחייבו, אני מוכן להסיר את הרוויזיה. לא זה ולא זה קרה. שני הדברים היו אמורים להגיע תוך שבוע לממשלה, אבל עד עכשיו זה לא קרה. כשיגיעו העברות נוספות לוועדת הכספים, אני לא בטוח שאנחנו נתמוך”.

מלשכת גפני נמסר בתגובה ל’הארץ’, כי העודפים נועדו לתשלום משכורות. “היה ברור שאת הפנייה של המשכורות לא יוכלו לעכב זמן רב מדי, ולכן כל הח”כים משכו את הרוויזיה אחרי שבוע. שאר הפניות של משרד החינוך לא הגיעו לדיון בוועדה עד לרגע זה, וגפני מעכב אותן בגלל תקצוב ילדי החינוך המיוחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד בלוף של גפני
    09/07/2019 08:15
    ראש הישיבה
  1. הבעיה של האיש הזה היא שהוא חושב שכולם מטומטמים… פופוליס בגרוש