ביה”ד: הרב טל ניהל ‘קשר פסול עם אישה’, יוכל להמשיך בתפקידו

לאחר שהרב שמואל טל, ראש ישיבת 'תורת החיים' הביע חרטה על הקשר שניהל עם מ', הוא יוכל להמשיך בתפקידו כראש הישיבה, אבל לא יעסוק עוד בהנהגה ציבורית, מתן עצות בענייני משפחה וזוגיות • עליו להודיע בעל פה ובכתב, שכל ההישענות שלו על "רוח הקודש" בטעות יסודה - ולחדול
יוסף גרינבוים
ב' תמוז התשע"ט / 04.07.2019 22:45

בית הדין הרבני המיוחד, בנשיאות הגר”א וייס, פרסם הערב (חמישי) את פסק הדין בפרשת הרב שמואל טל, ראש מוסדות ‘תורת החיים’ ביד בנימין – עליה דווח ב’חרדים 10′.

לאחר שבחן את הטענות שעלו נגד הרב טל, פסק בית הדין – בו ישבו הרבנים צבי גרטנר, מיכאל בלייכר ועובדיה יוסף טולידאנו – כי הרב ניהל “קשר פסול” עם אישה מקהילתו, בזמן שהיתה נשואה.

”חלק גדול מהן השמועות שהופצו בעניין טיב הקשר בין הרב טל ובין גברת מ’ נתגלו כחסרות כל בסיס. מעולם לא נגע הרב טל ואף לא באצבע קטנה באישה מלבד אשתו ואף לא עלתה טענה כזו”, כותבים הרבנים.

“ברור שהקשר בין הרב טל ובין מ’ שהתבטא בשיחות רבות ותכתובות ענפה בעודה אשת איש, היה קשר פסול ביסודו, ובוודאי קל וחומר שהיה אסור לרב ומנהיג רוחני בישראל. קשר זה נבע מ’רוח הקודש’ שהדריכה את הרב טל בעניינים רבים… ורוח זו היתה בעוכריו גם בקשר עם גברת מ’.

“הרב טל הביע בפנינו חרטה עמוקה לא רק על מה שנעשה ושקרה בינו לבין גברת מ’, לדבריו חזר בתשובה שלימה עוד קודם שנודעו הדברים ברבים ואף הכניס שינויים ארגוניים וניהוליים לתוך המערכת, בכדי להבטיח שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם”.

בית הדין קבע לאחר בחינה מדוקדקת שלא היו ‘תמונות תועבה’ במחשבו האישי של הרב טל, ש”נבדק על ידינו בבדיקה מעמיקה, תוך שיחזור כל הקבצים שהיו בו מאז ועד עתה, ובדיקת העוגיות מאתרי האינטרנט… אין ולא היו תמונות תועבה במחשב”.

החלטות מעשיות

בית הדין מזכיר בפסק הדין כי הרב טל העמיד תלמידים רבים לאורך עשרות שנים, ולכן ”זכותו להמשיך בעבודת הקודש להגדיל תורה ולהאדירה ולהמשיך בהרבצת תורה מכורח תפקידו בראשות הישיבה והקהילה וכמייסדה”.

עם זאת, הם אוסרים עליו להעניק ייעוץ בנושאים אישיים כמו זוגיות ומשפחה: “על הרב טל להתרכז בהרבצת תורה וביראת שמיים בלבד, ולא בהנהגה ציבורית, ולהימנע ממתן עצות בענייני משפחה, זוגיות, רפואה וכל כיוצא בזה. הרב טל הודיע לבית הדין… שקיבל על עצמו להימנע מקבלת נשים לשיחות וייעוץ, ואנו נותנים לקבלה זו תוקף של פסק דין”.

בית הדין דורש גם מהרב טל דרישה ייחודית: “עליו להודיע בשער בת רבים ובאמת ובתמים, בעל פה ובכתב, שכל ההישענות על רוח הקודש בטעות יסודה, ולחדול מדרך זו, אלא להשקיע את כל כוחותיו וכשרונותיו אך ורק בהרבצת תורה ויראת שמיים”.

תגובת הרב שמואל טל:

”ראשית אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא שהוציא את האמת לאור ושנתן לי בחסדיו כוחות לעמוד בכל התקופה הכל כך קשה שעברנו.

”בטחנו בה’ והאמנו בחסדו ובטובו ובכך שסופה של האמת להתגלות. תודה לאשתי האהובה והיקרה שיחד עברנו את כל התקופה הנוראה הזאת וחיזקנו זה את זו בימי מבחן אלה. תודה למשפחתי האהובה שכל כך תמכה ולתלמידי וידידיי האהובים והיקרים על תמיכתם והרעפת אהבתם.

”התקופה הזו פגעה לא רק בי ובמשפחתי אלא בכל תלמידי המוסדות ובוגריה. אני מודה לבית הדין המיוחד שעל אף הלחצים שהופעלו עליו, פעל ביושרה תורנית ומקצועית והשקיע זמן רב מאד ומאמצים רבים בבירור האמת. אני מודה גם לרבנים שחיזקו את בית הדין.

”כעת משהגיע בית הדין המיוחד למסקנה ברורה כי אני יכול להמשיך בהנהגת מוסדות ‘תורת החיים’, אני קורא לכולם להימנע מרכילויות ולשון הרע והוצאות שם רע, ולתת לי, למשפחתי ולתלמידי לאחות את הקרעים ולהתמקד בלימודה של תורה ובחיזוק המוסדות, ונשתדל כולנו בעזרת ה’ להרבות אהבה ואחווה ושלום ורעות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כואב כואב על הפגיעות שעתידות לבוא
    05/07/2019 07:16
    פרח
  1. כואב כואב על הפגיעות שעתידות לבוא!!

  2. אני בשוק
    05/07/2019 12:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הם אשכרה כותבים שהוא הונחה על ידי “רוח הקודש” שיקרית והוא עדיין יכול להנהיג קהילה!!
    הם אשכרה נותנים לגיטימציה לכת!!