ביבי: משתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות. תתבייש

מכינת 'בני דוד' פרסמה תמונה מבוגריה שנפלו הי"ד: ''הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי. תתבייש!'' • נתניהו: ''הציונות הדתית היא מלח הארץ" • שקד: "הם מהווים את חוד החנית של החברה הישראלית" • בנט: "הפכת למפלג הלאומי. חרדים, דתיים, רוסים. איפה שאפשר להסית אתה שם"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 14:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצהריים (שלישי) להשתלחות של אביגדור ליברמן במכינות הקדם צבאיות הדתיות.

”הציונות הדתית היא מלח הארץ ויש לה תרומה אדירה לצה״ל ולמדינת ישראל. על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז״ל, אוריאל ואלירז פרץ ז״ל, דרור וינברג ז״ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: ”מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש”.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה: ”בוגרי המכינות הקדם צבאיות הם היום אחד מעמודי התווך של צה״ל. זהו מפעל חינוכי מפואר שבוגריו מהווים את חוד החנית של החברה הישראלית. זו האמת. אין אחרת”.

שר החינוך  לשעבר נפתלי בנט הגיב: “ליברמן, הפכת למפלג הלאומי. חרדים, דתיים, רוסים. איפה שאפשר להסית אתה שם. לא הכל כשר כדי להביא קולות. די לפילוג!

“ליברמן, אמרת שהמכינות הקדם צבאיות הפכו למיליציות. זהו הבל מוחלט”.

מוקדם יותר פרסמה מכינת ‘בני דוד’ ביישוב עלי תמונה מפינת הזיכרון במכינה, המנציחה את בוגריה, הקדושים הי”ד שנפלו במערכות ישראל ובפיגועי טרור.

צילום: בני דוד

”הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי. תתבייש!”, נמסר ממכינת עלי. ”רק אתמול מונה בוגר נוסף של המכינה לתפקיד בכיר במערכת הביטחון. עופר וינטר – בוגר מחזור ב’ – ימונה למפקד עוצבת האש ומצטרף למאות בוגרי עלי שמובילים באמונה ובביטחון בתפקידי מפתח למען עם ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, ליברמן תקף הבוקר את המכינות הקדם צבאיות ואמר בכנס הרצליה: ”הסיפור של מכינות קדם צבאיות מתפתח לכיוון של מיליציות פרטיות, סוג של פלנגות.

”שאלתי תלמיד במכינה קדם צבאית: אם תקבל פקודה מהמפקד והרב שלך יאמר ההיפך, נדהמתי שלרובם לקח 30 עד 40 שניות לחשוב. חלקם הגדול אמרו שימלאו אחרי פקודת המפקד. אבל חלק אמרו במפורש: לא אפר הנחיה של הרב.

”כשאני מסתכל על הדבר המדהים הזה, שמתפתחים חיילים שלא כפופים למפקד הישיר אלא לסמכות רוחנית, לרב, זה דבר מסוכן. זה לא יכול להיות. במיוחד כשאתה רואה מי הרבנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות