בוטל הדיון בחוק הגיור: הושג מתווה מוסכם שיאושר בממשלה

על פי הסכמה בין ח"כ אלעזר שטרן לסגן השר הרב אלי בן דהן, מתן הסמכות לרבני ערים להקים בתי דין לגיור תבוצע באמצעות החלטת ממשלה, וללא שינוי הסטטוס החוקי בדרך ביצוע גיור במדינת ישראל
יוני גרין
ט"ז תמוז התשע"ד / 14.07.2014 13:23

חוק הגיור של ח”כ אלעזר שטרן לא יעלה היום (שני) להצבעה בכנסת, בעקבות הסכמה שהושגה בין יוזם החוק, ח”כ אלעזר שטרן, לאנשי הבית היהודי וסגן השר לשירותי הדת הרב אלי בן דהן.

על פי ההסכמה, מתן הסמכות לרבני ערים להקים בתי דין לגיור תבוצע באמצעות החלטת ממשלה, וללא שינוי הסטטוס החוקי בנוגע לדרך ביצוע גיור במדינת ישראל.

ההסכמה הושגה לאחר לחץ מצד סיעת הבית היהודי, שאיימה במשבר קואליציוני אם החוק יקודם ויעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

בבית היהודי הבהירו, כי לפי ההסכמים הקואליציוניים יש לסיעה זכות ווטו על חקיקה בנושאי  דת ומדינה.

אמש שיגר הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לראש הממשלה בו ביקש ממנו למנוע את קידום החקיקה היום.

במכתבו כינה הראשל”צ את הצעת החוק של ח”כ שטרן “הרסנית”, וכתב בין היתר: “למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב’ והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים. כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצות “ואהבת את הגר” עלולים להיכשל חלילה בעוון של “הונאת הגר” כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו”.

במכתב ביקש הראשל”צ מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה, ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות הראשית.

“בעת הזאת” – סיים הראשון לציון את מכתבו – “כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו, עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די לגיור
    17/07/2014 21:44
    שא
  1. הם מגיעים לארץ מתחתנים עם הבנים שלנו מתגיירות יולדות ילדים לא יהודים נוטשים את הבעל מרוששות אותו ולכולם קוראים רבקה