עוד חוק אנטי דתי: תעודת כשרות תינתן גם לעסקים המחללים שבת

על פי הצעת החוק שיזם חבר הכנסת שטרן: בניגוד למצב הנהוג כיום, בתי עסק שאינם שומרים שבת יוכלו לקבל תעודת כשרות • גפני: "החוק יגרום שלא תהיה כשרות בישראל״
אליעזר היון
ט"ז תמוז התשע"ד / 14.07.2014 15:12

“בתי אוכל יוכלו לקבל תעודת כשרות לימות החול, גם אם הם פתוחים בשבת”. הצעת החוק הזו שיזם חבר הכנסת אלעזר שטרן עברה היום (שני) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לפי המצב הנהוג כיום, קובע חוק הונאת הכשרות, כי “במתן תעודת הכשר יתחשב הרב בדיני הכשרות בלבד”, אולם בפועל מתחשבת הרבנות במשתנים נוספים כגון הצגות שאינן צנועות, עריכת טקסים הנוגדים את רוח ההלכה, וגם אי מתן תעודת הכשר לעסקים הפתוחים בשבת.

על פי ההצעה החדשה, תעודת ההכשר תינתן לבית העסק בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון. תיקון זה נעשה על פי דברי ההסבר לחוק, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון, אשר קבע כי החלטות מועצת הרבנות הראשית להתנות בתנאים שאינם שייכים לדיני כשרות המזון את מתן תעודת הכשרות, התבססו על שיקולים שאינם בגדר הסמכות המוקנית להם בחוק.

פתיחת חנויות האוכל בשבת דורשת שימוש בכלים שונים לימות החול ולימות השבת וכו’, אולם לפי חבר הכנסת שטרן סייגים אלו מקובלים כיום ברשויות מקומיות בצפון הארץ וקיבלו אסמכתא מרבנים בכירים.

יוזם החוק שטרן אמר היום: “נושא הכשרות הוא נושא נוסף בסוגיית דת ומדינה בעל היבטים רבים המצריכים שינויים חקיקה. הצעת החוק, שנסמכת על עמדתם של רבנים חשובים בציונות הדתית, תגרום להרבה יותר מסעדות להיות כשרות ובשורה התחתונה להציג יהדות מחברת ולא יהדות דוחה”.

חבר הכנסת משה גפני אמר: ״אין דבר כזה שתעודת הכשרות תהיה נפרדת משמירת השבת. הממשלה הרעה הזאת מאשרת כל חוק שפוגע בדת ובהלכה ואני מקווה שהבית היהודי יגיש ערר על החוק. החוק יגרום שלא תהיה כשרות בישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות