‘לא נהיה פרטנרים לממשלת הלכה; המו”מ לא נפסק אפילו לשנייה’

ליברמן בישיבת הסיעה: "בליכוד מנסים לייצר נרטיב של נקמה אישית - אבל העמדה שלנו עקרונית. במקום להודות בכשלון מנסים לגלגל את זה עלינו" • "אנו מתנגדים להעברת יעדי הגיוס להחלטת ממשלה, כי כך בדיוק ביטלו את מתווה הכותל" • "מציע לחרדים לאפשר לחוק לעבור והם ייצאו"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ט / 27.05.2019 15:04

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת סיעתו למשבר מול הליכוד ולאפשרות שהבחירות יוקדמו.

“היינו ענייניים מאוד, ברורים מאוד, וכדי להתמודד עם האמת שלנו, בליכוד מנסים באמצעות מכונת הפרופגנדה האדירה שלהם לייצר נרטיב של נקמה אישית”, אמר ליברמן. “בליכוד מנסים לייצר נרטיב של נקמה אישית, העמדה שלנו עקרונית”.

הוא  תקף את עיתון ‘ישראל היום’ – שתקף אותו הבוקר בכותרת הראשית – ואמר: “מי שרוצה להבין על מה אני מדבר שיסתכל על ‘ישראל היום’ מהבוקר. גם עיתון פראבדה בימי סטאלין היה יותר עדין ויותר אובייקטיבי”.

על איומי הליכוד: “האיומים שלהם ללכת על הראש שלי ברחוב הרוסי, זה ממש מצחיק, כולל מה שדובר ראש הממשלה מאיים בטוויטר שלו. התקשורת הרוסית דלת-תקציבים, הם פתאום שומעים על תקציבי הבחירות שהם לא ראו מימי טרומפלדור. הם אפילו לא חולמים על סדר גודל כזה של כספים”.

הוא הדגיש כי מבחינתו, “הממשלה הנוכחית איננה ממשלת ימין, היא ממשלת הלכה נטו. אנחנו לא נהיה פרטנרים לממשלת הלכה”.

הוא הדגיש: “אנחנו מתנגדים להעברת יעדי הגיוס להחלטת ממשלה, כי כך בדיוק ביטלו את מתווה הכותל – באמצעות החלטת ממשלה שכונסה מעכשיו לעכשיו. לכן אנחנו דורשים חקיקה. זה תהליך רציני. אי אפשר לבטל את זה מעכשיו לעכשיו. ולכן אנו עומדים על כך שכל נושא הגיוס יעבור בכנסת. אני מציע לחרדים לאפשר לחוק לעבור במליאה ולא להצביע”.

ליברמן הבהיר כי המחלוקת איננה רק על חוק הגיוס: “זה לא רק חוק הגיוס. חוק הגיוס הפך לסמל ולא נוותר על הסמלים שלנו. הבהרנו את עמדתינו לאורך הדרך בנושא חוק הגיוס, זו עמדה עקרונית והליכוד פוחדים שעם ישראל יבין זאת. הבחירות הן דבר מיותר לחלוטין, מי שאשם זה רק הליכוד”.

ליברמן לגלג על ניהול המו”מ: “זה כישלון מחפיר של נתניהו. אני לא זוכר אי פעם שמפלגה שניצחה בבחירות באופן משכנע, ולא הצליחה להגיע להסכם קואליציוני אפילו עם מפלגה אחת. במקום להודות בכשלון מנסים לגלגל את זה עלינו.

“מפגשי נתניהו עם ראשי הסיעות ועם מועצת גדולי התורה פתאום מסתיימת עשר דקות לפני מהדורת החדשות. זה הכול בשביל להפעיל עליי לחץ, וזה מעיד על כמה נתניהו לחוץ. כמה שיותר לוחצים עליי – ככה זה יותר נותן לי מוטיביציה”.

הוא הוסיף: “בחירות זה דבר מיותר אבל יותר זול מכל ההסכמים הקואליציוניים. בחירות זה פתרון זול. במקרה הזה. מי שאשם בכישלון המו”מ זה הליכוד. אני מעדיף לוותר על תענוג של בחירות אבל כשאין אלטרנטיבות נילחם על העמדה ונשלם את המחיר. הגיע הזמן לסוף פסוק לחוק הגיוס. אין לי כוונה להתמודד בליכוד והמלצתי על נתניהו. לא יודע אם נמליץ עליו בפעם הבאה. אני לוקח בחשבון את הסיכון שלא אעבור את אחוז החסימה”, הוסיף.

“אני אומר שאפו לציבור החרדי – אחוז ההצבעה אצלם 120%, בעוד הציבור החילוני מעדיף לשכב על הספה ולקטר. אני מקווה שהציבור החילוני יבוא בבחירות הבאות להצביע”.

לדבריו, “המו”מ לא נפסק אפילו לא לשנייה. כמות השיחות והשליחים היא אין סופית. אני לא פרשן ולכן אני לא מעריך אם אנחנו לקראת בחירות”.

יו”ר ישראל ביתנו דחה את הטענות על סירובו להיפגש עם נתניהו: “מטעמי נימוס לא מזמינים מהרגע להרגע ולא בצורה לא מכובדת. הפכו את הזמנתי לפסטיבל תקשורתי”.

ליברמן הבהיר: “אם הליכוד יביא חוק לפיזור הכנסת אנחנו נתמוך, שלאף אחד לא יהיה ספק. אנחנו לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכבת הממשלה חוץ מנתניהו”.

יו”ר ישראל ביתנו התייחס לשמועות על הצטרפות של שקד לרשימתו: “אני מעריך את שקד ונפגשתי אתה בנסיבות חברתיות. ישראל ביתנו תרוץ בהרכב הנוכחי. לא נבזבז זמן בכל מיני שינוים”.

בנוגע לשמועות על מגעים בינו לבין לפיד אמר ליברמן: “שבועיים לפני הבחירות פגשתי אותו במסעדה רוסית והיה טעים …לא יכול להישבע שהיה כשר אבל היה טעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות